alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Bertone importeren en restaureren

ma sep 12, 2005 17:26

Alles hangt en staat met de staat van de carrosserie, maar ook een beetje met de prijs. Als je 'm voor 100 euro kan kopen is dat een ander verhaal dan dat ze er 7500 euro voor vragen....
Wacht even... In goede staat, hoeveel zijn ze dan waard? Want als jij nu al zegt 7500 euro... In deze staat... Of bedoel je dat niet? De vraagprijs weet ik nog niet... Waarschijnlijk een goede fles wijn... :wink:
Ik bedoelde te zeggen dat als je 'm voor een goede fles wijn kan ophalen het risico van miskoop een stuk kleiner is. Als je er een aardig bedrag voor moet betalen is het gewoon een ander verhaal. Als je 'm voor weinig kan krijgen dan gooi je 'm uit elkaar om te zien wat je hebt, valt het mee knap je 'm op valt het tegen verkoop je de restanten en loop je er financieel niet op stuk.

Heb geen idee wat een Bertone in opknap conditie mag kosten, maar schat iets in van ruwweg tussen de 250 en de 3000 euro (afhankelijk van heel veel factoren, geluk, van de staat v/d body, persoon van wie je 'm koopt bijvoorbeeld handelaar of een particulier waar die in de weg staat, onderhandelings kunsten van de aankoper, blinde verliefdheid van de aankoper, expertise van de aankoper, etc.etc.).

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 12, 2005 18:41

[Ik heb geen idee wat een Bertone in opknap conditie mag kosten, maar schat iets in van ruwweg tussen de 250 en de 3000 euro
3000 voor een goede Bertone lijkt mij onmogelijk. Reken iig maar het dubbele. Verder valt en staat alles met je handigheid. Kun je zelf heel veel, dan is een aankoop voor weinig ( 1500 euro oid ) een optie. Moet je veel dingen laten doen tegen werkplaatstarieven is het geen haalbare kaart. Dan kun je beter doorsparen en een mooi exemplaar kopen. Is uiteindelijk altijd nog het goedkoopst.
Het kenteken komt me niet bekend voor? Waar komt hij vandaan? Als het een land met een vochtig klimaat is zou ik er ook niet aan beginnen. Reken maar dat je dan nog het eea aan onaangename verrassingen te wachten staat. Neem een kenner mee mocht je alsnog gaan kijken. En blijf kritisch.

alfasud1972
Guru
Guru

ma sep 12, 2005 18:46

[Ik heb geen idee wat een Bertone in opknap conditie mag kosten, maar schat iets in van ruwweg tussen de 250 en de 3000 euro
3000 voor een goede Bertone lijkt mij onmogelijk. Reken iig maar het dubbele. Verder valt en staat alles met je handigheid. Kun je zelf heel veel, dan is een aankoop voor weinig .
Voor 6000 euro koop je toch al een redelijke rijdende met apk ?

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 12, 2005 18:49

Voor 6000 euro koop je toch al een redelijke rijdende met apk ?

Dat klopt. Een goede dus. :wink:

alfasud1972
Guru
Guru

RE: Bertone importeren en restaureren

ma sep 12, 2005 18:51

Hier staat er nog eentje op eBay België, een 1300 weliswaar:

http://cgi.ebay.nl/ALFA-ROMEO-BERTONE-G ... dZViewItem

Even een vraag aan de Belgische forum kijkers, waarom zie je bij Belgische ouder Alfa's "Alfa Romeo" boven de kenteken plaat staan? Is dat verplicht i.v.m lagere belastingen voor oldtimers o.i.d?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door alfasud1972 op ma sep 12, 2005 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 12, 2005 18:54

Afbeelding

Valt in dezelfde categorie als de bovenste. Rijdende restauratie object.
Kijk maar eens naar de linker deur. `Need some attention `zoals de Engelsen zo mooi uitdrukken als ze een sloper aan bieden. :D

elio
Guru
Guru

ma sep 12, 2005 21:07

Hier staat er nog eentje op eBay België, een 1300 weliswaar:

http://cgi.ebay.nl/ALFA-ROMEO-BERTONE-G ... dZViewItem

Even een vraag aan de Belgische forum kijkers, waarom zie je bij Belgische ouder Alfa's "Alfa Romeo" boven de kenteken plaat staan? Is dat verplicht i.v.m lagere belastingen voor oldtimers o.i.d?

Afbeelding
Nee hoor. Omdat de vroegere Italiaanse nummerplaten vaak vierkant waren (en twee keer zo groot als de Belgische platen), werden er vaak sierplaten achter gemonteerd met "Alfa Romeo" op (ik denk zelfs dat de wagens zo verkocht werden). Ik heb op mijn Giulia eerst geprobeerd de nummerplaat "kaal" te monteren, maar dat zag er echt niet uit, had gewoon een veel te hoog Lada gehalte. Vandaar dat die replica sierplaten hier erg veel succes hebben...
Qua belasting scheelt dat niets, op eender welke wagen ouder dan 25 jaar betaal je een kleine 30 eurootjes per jaar :P
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Yvo
Guru
Guru

ma sep 12, 2005 21:18

Hmmm..... mooi kleurtje hoor :wink:

Zo te zien AR 525 Prugna.....
Dubbele koplampen, Zamac grille, rozetten op de bumpers... model is zo te zien een GT 2000 Veloce.

De knipperlichten onder de bumper, getint glas en de aanwezigheid van een airco doen vermoeden dat het om een USA-versie gaat. Alleen dan weer niet de kentekenverlichting en de sidemarkers van een USA-versie. Opvallend is de plaats van de tankdop.... zit normaal gesproken achter een klepje in het linker achterzijscherm.
Zamac :?: grille zeg je?
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma sep 12, 2005 21:23

Zamac is een zink legering. Het is hetzelfde spul als waarvan carburateurs worden gegegoten.Tis erg kwetsbaar. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Egbertone
Guru
Guru

ma sep 12, 2005 21:29

Yep, de legering van zink en aluminium.... waarvan onze grille met het "gebroken hartje" gemaakt is.

Worden overigens ook veel miniaturen van gemaakt :wink:

Yvo
Guru
Guru

ma sep 12, 2005 21:48

Yep, de legering van zink en aluminium.... waarvan onze grille met het "gebroken hartje" gemaakt is.

Worden overigens ook veel miniaturen van gemaakt :wink:
Ah, juist!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di sep 13, 2005 13:26

@Sudregister1972, dat heeft een heel simpele reden…..de originele kentekenhouder (met chromen rand) is net iets te smal voor een Belgisch kenteken. Maar houder verwijderen is geen, optie, vanwege de 4 gaten in het koetswerk. Dus laten wij de plastic, voorgevormde rand zitten en zetten er die plaat overheen. Staat gewoon netjes, da’s al. Verder geen wettelijk iets of zo
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

di sep 13, 2005 22:46

Ey: Alfisti is meervoud. Jij bent een alfistA!!!
Deze auto lekker laten staan, tenzij ie inderdaad niks kost en je de ruimte hebt, want dan kan je hem als donor gebruiken, hoef je ook niks in te voeren en op kenteken te zetten. Tis nl. waarschijnlijk (ik zeg waarschijnlijk want nogal een prullenbak) een twee liter, met sperdifferentieel!.
en, mocht je elders een incomplete kopen, dan heb je dingen als sierlijstjes enz...
Bij een Bertone: liever een incomplete met een harde koets, dan compleet en compleet ROT, en dit is echt een prullebak, met die knipperlichten, die jaguar tankdop, dichtgesmeerd tankklepje (schade?) en gaat u zo verder.
Wat IS dat voor een kenteken? Portugees of zo?
Oost europees? Vertel!
Kijk voor resto foto's even op de site van Roel Jonker, zie je waar je met een behoorlijke wagen nog aan toe komt.........
wie heeft adres van de site van Roel??
Rik
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

alfisti-164
Newbie
Newbie

wo sep 14, 2005 08:22

Ey: Alfisti is meervoud. Jij bent een alfistA!!!
Deze auto lekker laten staan, tenzij ie inderdaad niks kost en je de ruimte hebt, want dan kan je hem als donor gebruiken, hoef je ook niks in te voeren en op kenteken te zetten. Tis nl. waarschijnlijk (ik zeg waarschijnlijk want nogal een prullenbak) een twee liter, met sperdifferentieel!.
en, mocht je elders een incomplete kopen, dan heb je dingen als sierlijstjes enz...
Bij een Bertone: liever een incomplete met een harde koets, dan compleet en compleet ROT, en dit is echt een prullebak, met die knipperlichten, die jaguar tankdop, dichtgesmeerd tankklepje (schade?) en gaat u zo verder.
Wat IS dat voor een kenteken? Portugees of zo?
Oost europees? Vertel!
Kijk voor resto foto's even op de site van Roel Jonker, zie je waar je met een behoorlijke wagen nog aan toe komt.........
Rik
Duidelijk...

Ik ben zelf nog niet bij de auto geweest, dus weet niet wat voor een kenteken dat het is...
Zodra ik dat wel weet laat ik het horen.
Ik denk dat ik kijk of het motortje er aandrijflijn goed is, en hem in onderdelen verkoop. Maar ja, eerst kijken, dan weet ik meer! (Dan weet ik ook een prijs!)
Sinds 18-09-2003 in het bezit van het virus...

roel
Advanced Member
Advanced Member

wo sep 14, 2005 08:42

Rik
Ik natuurlijk: http://www.1750gtv.com

Rik bedoelt de grijze 1750 GTV op mijn site, dit is de auto waar hij nu mee bezig is. De basis van deze auto is behoorlijk goed, maar dorpels en wielkastranden vervangen is vaak nodig (als je wil dat het voor eens en altijd goed is). De dorpels leken zelfs van buiten nog erg goed, maar kijk maar op de foto's wat eronder zat!
De blauwe 1300 ben ik zelf aan het lassen, maar ondaks dat deze koets vrijwel kaal was bij aanschaf kwam ik hier ook nog onaangename verassingen tegen.

Roel
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”