Was er niet iets met oude magnesium wielen?
Dat die bros kunnen worden en dan zo maar af kunnen brokkelen oid was het volgens mij. Maar dat was volgens mij alleen aan de orde als ze blank en dus onbeschermd waren.
Maar ik weet dus niet meer hoe het precies zit, iemand anders wellicht wel? Zou niet leuk zijn als je de wielen helemaal opknapt en ze vervolgens ergens onderweg zomaar afbreken oid en je je auto plat rijdt.

Ja dat verhaal ken ik. Zo heb ik wel eens gelezen van iemand met een Laverda SFC die bovenop een alpenpas aankwam, daar stopte en spontaan door zijn magnesium achtervelg zakte.
Aan de andere kant: ik ben toch niet de enige met Mg velgen. Al die GTA's hadden ook magnesium wielen. Of was dit Elektron (en dat is ook geen lief materiaal, daar vallen de gaten in als de coating kapot gaat en er water op komt).
Weet iemand hier nou echt het fijne van?
@frank: bedankt voor de tip. Ik wil toch iemand op 's gravenpolder vragen (Ton?, Angelique?

) om de banden er af te draaien. En dat is maar net om de bocht.
Over die banden gesproken. Dat is ook wel jammer dat die eraf moeten. Het zijn van die Goodyears met witte letters......Bouwjaar 1981, hard als beton, vol scheurtjes. Jeugd herinneringen!