Past zeker niet met 15" van 269 naar 284 mm..
Of is dat afhankelijk van de klauw die je gebruikt.
Het is je op de Seat ook gelukt met die 4 pots brembos met 15"Zit je dan niet te etteren met de bevesteging van je klauwen?
Dat is waar,maar dat was wel een hele bevalling zoals je weetHet is je op de Seat ook gelukt met die 4 pots brembos met 15"Zit je dan niet te etteren met de bevesteging van je klauwen?
Sssst, geen geheimen prijsgeven aan de concurrentie!Michel rijdt met SZ schijven en 4 pots volvo klauwen gewoon op 15"...
Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, want met standaard remmen kan je ook alle 4 de wielen opsluiten. Je hebt op straat geen grotere remmen nodig dan standaard.Waarom SZ schijven?
Bij de SZ en RZ voldoen ze ook niet!
Ik heb bij die van mij AP schijven en klauwen gemonteerd. Nu is een noodstop tenmiste weer een noodstop!
Puur gebaseerd op ervaring met en gebruik van!Ik weet niet waar dat op gebaseerd is, want met standaard remmen kan je ook alle 4 de wielen opsluiten. Je hebt op straat geen grotere remmen nodig dan standaard.Waarom SZ schijven?
Bij de SZ en RZ voldoen ze ook niet!
Ik heb bij die van mij AP schijven en klauwen gemonteerd. Nu is een noodstop tenmiste weer een noodstop!
Met std remmen sta je even snel stil als met het dikste 8 pots systeem. Er is immers maar zoveel grip dat je banden hebben op het wegdek en grote remmen maken dat niet groter.
Het enige verschil is doseerbaarheid op de grens en circuitgebruik, waar je elke 30 seconden een noodstop maakt, 30 minuten onafgebroken.
Dit komt op straat nooit voor en het is ook niet raar dat normale remmen hier niet op berekend zijn. Temperatuur wordt een probleem dan.
SZ schijven voldoen prima op een racer, net als er in de TS cup met std brembo's wordt gereden wat ook prima gaat. Wat wel helpt zijn getemperde schijven gebruiken en goede blokken. Voor een 75v6 die niet echt op dieet is geweest zijn de std remmen niet toereikend en daarom is de overstap op Volvo tangen met SZ schijven een kostenaantrekkelijke upgrade. Ik had even geen 2500 euro liggen voor een alcon setje dus ben maar voor een goedkopere tussenoplossing gegaan.
Er is altijd goed-beter-best maar voor een straatauto die niet voor circuitgebruik wordt ingezet kan je je geld beter stoppen in goede schijven en goede blokken voor de standaard remmen.
Groet Pieter