Afgelopen weekend weer bezig geweest, 1 van de 2 ringetjes er weer tussenuit gehaald en nu staat het dimlicht eindelijk goed t.o.v. het grootlicht. Mistlicht klopt niet helemaal, maar dat ligt toch echt aan de koplampunit in z'n geheel. Daarbij is dat toch een tamelijk zinloze lamp (zie er toch geen klap mee, heb het ff geprobeerd op een donker weggetje).
Desondanks bleef de koplamp moeilijk af te stellen. Weliswaar op een redelijke hoogte gekregen, maar veel te ver naar rechts. Reageerde ook alleen op de stelschroef voor links/rechts (die ook wel iets in de hoogte deed).
Spul wéér uit elkaar gehaald (ben intussen de tel kwijt), bleek dat de constructie waarmee de stelschroef voor omhoog-omlaag vast zit aan de rest van de koplamp was afgebroken

Dolgedraaid was-ie idd ook, dat bleek te komen doordat ik het stelsysteem zover had doorgedraaid, dat het draadeind dat in het (kunststof) tandwieltje aan de buitenkant van de koplamp geperst zit, naar binnen getrokken was, waardoor het wieltje het draadeind niet meer meenam (dus terugdraaien deed ook niets). Uiteindelijk door het tweede tandwieltje (waar de inbussleutel in gaat) eruit te wurmen kwam er iets speling in het eerste tandwieltje, zodat ik met een lijmklem het draadeind weer ver genoeg in het tandwieltje te persen om hem te laten pakken. Vervolgens de zaak een eind teruggedraaid, nog een keer de lijmklem erop om het draadeind helemaal in het tandwieltje te krijgen, en met tweecomponentenlijm de zaak weer vastgelijmd aan de rest van het inwendige van de koplamp. Dagje laten drogen, nog een tweede ronde lijm er omheen geklodderd voor de zekerheid, weer een dagje laten drogen en de hele zaak weer gemonteerd en (nu goed) afgesteld. En nu rij ik
eindelijk met fatsoenlijk afgestelde koplampen.
Enige verbeterpuntje zou nog kunnen zijn dat er een beetje kleurverschil zit tussen de dimlichten en dat de ene lens dof is en de andere helder, maar daar kan ik voorlopig mee leven.