Alfa-user1983
Junior Member
Junior Member

ECU vocht ingeslopen?

do okt 04, 2012 14:25

Hallo allemaal.

Even een vraagje over de ECU van een Alfa 145 TS 16V uit 2001.
Niet zo lang geleden heb ik me dealer laten proberen me Alfa uit te laten lezen vanwege problemen met, wegrijden, file rijden, aanslaan van de vin. Ik dacht laat hem uitlezen zodat je misschien een keuze hebt waar het probleem misschien kan liggen.
Nu kon de dealer er helemaal niet in komen. Wat voor programma die gebruikte hij kon er niet in komen. Nu heb ik even gezocht en kwam ik een Chip-tuning zaak tegen en heb hem daar de zelfde vraag of verhaaltje verteld. Nu zei de persoon dat het misschien kan zijn dat er vocht in de ECU kan zitten of dat er al eerder aan geknoeid is.

Kan er zomaar vocht in de ECU komen? En zit die verticaal gemonteerd aan de motor?..

Wie kan me verder helpen want ik word er niet echt wijzer van.

Groetjes Arno.
"Alfa beats them all"

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

RE: ECU vocht ingeslopen?

vr okt 05, 2012 23:45

Vocht ingeslopen in je ecu. Waarom zou iemand zoiets in godsnaam roepen. Is er aanleiding voor om dit te roepen?

En wat is nu eigenlijk werklelijk het probleem bij de auto, lijkt me handiger om daar duidelijker in te zijn?

Alfa-user1983
Junior Member
Junior Member

Re: RE: ECU vocht ingeslopen?

za okt 06, 2012 10:34

Vocht ingeslopen in je ecu. Waarom zou iemand zoiets in godsnaam roepen. Is er aanleiding voor om dit te roepen?

En wat is nu eigenlijk werklelijk het probleem bij de auto, lijkt me handiger om daar duidelijker in te zijn?
Wat er werkelijk aan de hand is het volgende:

- Stationair hobbelt op en neer (tegen 0rpm en 1000rpm) bij warme motor (90graden), aanslaan ventilator, file rijden.
- Bij gereden te hebben, stoppen motor uit even wat doen, en dan weer weg willen rijden houd die in en kan je niet lekker weg rijden. Je moet wachten totdat die bij 70graden a 90graden is op het metertje en dan kan je pas goed weg rijden.

Het rare is, hij doet het niet altijd wat ik net heb gezegd en daarom zijn de klachten zo raar voor me gevoel. Nu met het koude weer geeft die minder problemen, dan in de zomer. EN daarbij vind ik het raar dat de officiele Alfa Dealer niet eens de ECU kan uitlezen want ik wil gewoon weten wat kan het zijn wat deze klachten geeft.
Ik vraag alleen maar advies en raad, omdat ik niet zeker weet waar de klachten precies te vinden zijn, en vanwege de ECU niet uit te lezen viel, heb ik een ander bedrijf gebeld en gevraagd of hun misschien een oplossing hebben of een reden weten..

Niet gelijk alles negatief zien... Ken er niks aan doen dat de klachten apart te verwoorden zijn..en dat ik het soms langer maak dan nodig is.
"Alfa beats them all"

rutgerdow
Advanced Member
Advanced Member

RE: ECU vocht ingeslopen?

zo okt 07, 2012 00:00

Slechte massa van de ecu kan dezelfde problemen veroorzaken (dus ook het niet kunnen uitlezen)

Alle klachten (behalve het niet kunnen uitlezen) kunnen ook veroorzaakt worden door valse lucht of een niet meer goed functionerende lambda sonde.
Rutger
155 2.0 ts 16v G3 evo 6-bak blue nord 1997
Citroen Berlingo multispace 1.6 16v

Terug naar “Algemene Technische vragen”