
er zit 1 dubbele 40mm weber op.Misschien een domme vraag maar hoeveel carbs zitten er precies op?In je eerste post heb je het er over eentje namelijk... En dat zou wel eens een reden kunnen zijn dat hij het niet doet.
hij hangt niet verend, maar gewoon hardstikke vast op de inlaat.Carb wel verend opgehangen? Een compressor geeft nogal wat vibratie dat hele vreemde dingen met de vloeistofniveau's binnen je carb doet waardoor alle logica over boord gaat.
Als je stationair al een probleem hebt, hoef je nog niks aan je hoofdsproeier te doen (later ws wel) dus eerst de oorzaak opsporen waarom ie niet eens stationair wil lopen.
Het kan maar zo zijn dat je ook venturi's en hulp-venturi's moet gaan wisselen.
ja is prima.Ik wil wel eens met je meekijken. Lukt vanmiddag niet. Misschien van de week ergens?
Als ik het goed begrijp heb je de compressor tussen motor en caburateurs zitten?
Dat gaat volgens mij niet werken..maar iik ben geen expert op compressorgebied.
Ik zou zeggen de compressor op de carb.
1 carb klinkt wel als heel weinig trouwens, ter vergelijk, de meeste alfa's hebben 2 dubbele carbs.
Zelfs een 1300 nord heeft twee dubbele 40mm maar dan met een venturi van 28mm.Ik wil wel eens met je meekijken. Lukt vanmiddag niet. Misschien van de week ergens?
Als ik het goed begrijp heb je de compressor tussen motor en caburateurs zitten?
Dat gaat volgens mij niet werken..maar iik ben geen expert op compressorgebied.
Ik zou zeggen de compressor op de carb.
1 carb klinkt wel als heel weinig trouwens, ter vergelijk, de meeste alfa's hebben 2 dubbele carbs.
dan zou die toch in ieder geval stationair moeten kunnen lopen en op toeren niet genoeg hebben??Zelfs een 1300 nord heeft twee dubbele 40mm maar dan met een venturi van 28mm.Ik wil wel eens met je meekijken. Lukt vanmiddag niet. Misschien van de week ergens?
Als ik het goed begrijp heb je de compressor tussen motor en caburateurs zitten?
Dat gaat volgens mij niet werken..maar iik ben geen expert op compressorgebied.
Ik zou zeggen de compressor op de carb.
1 carb klinkt wel als heel weinig trouwens, ter vergelijk, de meeste alfa's hebben 2 dubbele carbs.
Ik vraag me dus ook af of het genoeg is?
gr Jan
bougie's zijn niet zeiknat. onsteking staat goed. tenminste de laatste keer nog wel.Misschien handig om even een fototje te plaatsen van je setup? Kan me best voorstellen dat de carb zoals 'ie nu zit idd teveel trilt.
Maar dan nog zou 'ie stationair wel iets moeten doen..
Ergens lijkt het mij logisch dat je grotere venturi's moet hebben omdat je al een behoorlijke "trek" hebt door de compressor.
Je geeft aan dat er brandstof doorheen gutst. Zijn je bougiewoogies dan niet zeiknat? Staat je onsteking goed? Je zal niet de 1e zijn die 'm per ongeluk 180gr verdraait heeft staan![]()
Het lijkt me iig handig om even een carb specialist te contacten. bccp of BAS bijvoorbeeld..
vanmiddag grotere sproeiers gemonteerd, ik had verkeerd gelezen er zat 125 in. nu 200.hoe gaat het met de 33?
tuurlijk word die gerold om haar perfect af te stellenheb je gecheckt of de acc sproeiers het doen?
zo niet dan: gas open en.....niets/weinig reactie.
Ik heb een 1750 nord op 1 valstroom weber goed lopend gehad (giulietta ti) dus 1 carb met voldoende doorlaat moet kunnen.
1300 giulias zijn net zo goed geleverd met 1 carb!
De maat van de acc sproeier zal in deze wel belangrijk zijn. (rollen!)