za aug 25, 2012 10:50
Geen inbus maar torx (zo'n ster geval). Was uiteindelijk in een half uurtje gefixed. Opvallend trouwens dat de nieuwe blokken allebei een slijtage sensor hebben en er alleen aan de linkerkant van de auto een aansluiting zit. Zal wel goedkoper zijn om 1 soort te maken.
Wellicht handig, de stappen in het kort:
1) Wiel er af (ja echt1)
2) Het binnenste blok aan de boven kant en onder kant van de klauw wisselen met behulp van een waterpomptang op blok en klauw tegen de cilinder aan persen om deze in te drukken.
3) Veer/draadklem aan zijkant verwijderen
4) Rubber dopjes van de beschermhoezen van de geleidebouten verwijderen (2X)
5) Geleidebouten losdraaien (torx) en goed terug trekken (handig voor later)
6) Stekker sensor verwijderen (alleen linkerkant auto)
7) Remklauw met blokken los wrikken (Let op, niet aan de remleiding laten hangen)
8 ) Blokken verwijderen (binnenkant zit met klemmen in de cilinder)
9) Boel schoonmaken en geleidende delen (klempunten blokken aan de zijkant en "tegenpolen" op klauw) insmeren met kopervet
10) Binnenste blok in cilinder monteren (klem constructie)
11) Buitenste blok op klauwvoet plaatsen.
12) Klauw terug schuiven. (let op dat de geleidebouten niet in de weg zitten)
13) Geleidebouten vast draaien.
14) Rubber dopjes terug plaatsen
14) Sensor stekker monteren
15) Veer/draadklem aan zijkant terug plaatsen (pielen met een tang)
16) Wiel er op (Ja echt!)
17) Een paar keer het rempedaal indrukken om de remdruk weer op te bouwen.
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07