Nou is het vandaag natuurlijk wel erg warm, maar toch zocht ze weer de 120 graden op, toch lekke koppakking???

Bovenop het thermostaat huis zit een messing bout. Hiermee ontlucht je t systeem.Hoe ontlucht ik de boel het beste bij een Giulia?, ik heb de kachel zelf open gezet, en heb de boel laten lopen, daaerna even wat gereden, om alles echt door te laten lopen. Hoe zit dat met het kachel kraantje?
Ik merk wel dat sinds de radiator doorgespoeld is dat het lager duurt voordat ze warm begint te lopen, daar bleek ook veel zooi uit te zijn gekomen. Deze juul lijkt niet echt te willen, overal heeft ze wel probleempjes en ellende, ik geef het nog niet op, maar het geld is nu gewoon ff echt op.
Dit is natuurlijk helemaal waar !!!! Een vol openstaande thermostaat geeft altijd nog behoorlijk wat meer weerstand dan een weggelaten thermostaat. Heb je alweer een goede thermostaat teruggezet???Het gaat zoiezo fout als je de thermostaat er tussen uit hebt. Je pompt dan alleen vloeistof door de radiateur. Als je er van overtuigd bent dat de thermostaat defect is. Boor er dan wat gaatjes in en plaats deze terug..
Dan weet je wat!Thermometer lenen?
Ik heb hier zo'n digitale met draad en voelspriet, zeg maar. Kan je overal in hangen. ()
Ter vergelijk: Onze 2.0 werd hooguit 90 graden bij langdurig autosnelwegrijden bij ruim 37 graden buiten temp.Misschien is het nu dan ook wel gewoon te warm om dit te cotroleren, sinds twee dagen zit de schone radiator er in, gisteren de termostaat er uit getrokken om er van zeker te zijn dat het deze niet is. De 110c wordt nog steeds net overschreden, ben benieuwd of dat anders is met wat meer aanvaardbare temperaturen buiten. Hoe doen nordjes het van anderen met deze temperaturen?, de mijne is inderdaad een 2.0, loopt misschien warmer als een 1300?
Op de ververste koelvloeistof zat een tikkie olie glans, maar kan ook niet meer dan een verdwaalde druppel zijn geweest. Aan de pijlstol lijkt de olie gewoon normaal, en bij de olievuldop ook geen gekke smurrie