Voorbumper: America steunen eraf slijpen, dit moet want anders past een TS bumper niet.
De delen van de steunen die plat op je chassis zitten (zeer fanatiek gepuntlasd) kan je laten zitten.
Kijk vervolgens in de motorruimte en daar zie je de kooimoeren van de TS bumper steunen al zitten. Door goed te meten en te mikken kan je deze van buitenaf open boren, neem een klein boortje en mik goed. Daarna met een tap de gaten opfrissen en dan monteer je de voorbumper op de originele manier.
Achterbumper: omdat de America steunen in de kofferbak zitten is het vrij ingrijpend om deze netjes weg te slijpen. Is ook meerdere lagen dus alleen doen als het toch al rot is bijvoorbeeld.
Zelf heb ik de originele bevestigingen aan de zijkanten ( in de wielkasten) gebruikt, en voor de achterkant 9 cm lange M6 draadeinden in de 2 bovenste America schokdemper gaten geschroefd. Goed uitmikken en meten van onderaf en twee 6mm gaten in het binnenwerk van de bumper boren. Montage geschiedt dan door de bumper over deze 4 tapeinden te schuiven en dan in de wielkasten vast te zetten. Dit is niet stevig genoeg als je een krat bier op de bumper zet maar dat hoop ik toch niet.
Overigens kan je als je reservewielbak rot is deze net zo goed vervangen voor een platte alu plaat, erin lijmen met carroseriekit en popnagels.
Ik heb in mijn leven nog nooit lek gereden. Gewoon zo'n spuitbusje mee. Sleepoog achter is ook zinloos. Dit maakt werken aan de achterremmen weer iets makkelijker, het is al vervelend zat!
Succes, groet Pieter