Jack, ik denk dat je dit verkeerd interpreteert. Robert zegt dat het voelt alsof hij een vlaag tegenwind krijgt, niet dat hij door tegenwind vermogen verliest. Het klinkt mij eerder als lopen op 3 cylinders op het moment dat de motor inhoudt.
Maar op snelheid bij tegenwind vermogen verliezen is m.i. geen verstopte sproeier....
Zijn omschrijving lijkt mij alsof het mengsel op 1 cylinder bij normaal gebruik (geen accell. sproeiers) en de gasklep deels open te arm is (ik lees niets over plankgas in de posting). De ene bougie die lichter is komt daar ook mee overeen. Dat zou dan betekenen dat er bijvoorbeeld vuil zit in een remluchtcircuit, mengbuis of hoofdsproeier. Een te laag vlotterkamerniveau kan ook nog. Ik denk niet dat het het progressieof stationair circuit is, anders zou de auto ook beroerd oppakken. Ik sluit valse lucht bij de aansluitrubbers voor het gemak even uit, dat lijkt me ook niet het geval want stationair loopt de motor goed.
Robert: de bromfietsboer heeft tegenwoordig vaak zo'n ultrasoonding staan, maar zaagmans heeft er ook eentje en hij weet hoe carburateurs in elkaar zitten.