steven

RE: vervuiling van het forum

za aug 27, 2005 23:27

Nou dan doe ik ook maar en duit in het zakje : Ik ben tegen iedere vorm van censuur.
Wat ik wel vind is dat het enigzins over het merk moet gaan, maar is iedereen hier schijnheilig? dat babe topic wordt nu opeens als een verwerpelijk iets neergezet, maar is er iemand die heeft gezien hoe dit onderwerp binnen een dag aanzwol tot een enorm topic (sorry voor de woordspeling).
De meest zinnige opmerking is (uiteraard) weer van een zuiderbuur lees wat je leuk vindt de rest laat je zitten.

Ik kan er gewoon niet tegen als een ander mij hun moraal opleggen wat ik wel en niet mag zien en zich in allerlei enge bochtjes wringen om een soort filter te plaatsen.

Let wel : dit is mijn mening geen kritiek op een ieder die en ander geluid liet horen, maar een onzin/gein of iets wat nou ff niet Alfa is moet ook wel eens kunnen.
I
Laatst gewijzigd door steven op zo aug 28, 2005 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

za aug 27, 2005 23:35

Zonder regels geen vrijheid....

:wink:

steven

za aug 27, 2005 23:37

Met te veel regels helemaal geen vrijheid.

Vrijheid is niet iets wat je reguleert maar respecteert.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za aug 27, 2005 23:43

Waarom lanceren we in dit topic niet allemaal enkele ideetjes ? Misschien kan Jorix er iets bruikbaars uithalen ?

voorbeeld: waarom de "te koop" topics niet "read only" maken (behalve voor de starter van het onderwerp ?) In weze hoef je toch niks te posten onder een advertentie ? De verkoper kan je bereiken via PB en als auto of onderdeel verkocht is, kan de verkoper dit melden en het topic laten sluiten ?

er gaan ook stemmen op om het forum alleen toegankelijk te maken voor SCARB leden. Misschien wat drastisch (want het forum trekt nieuwe donateurs, ik ben ook lid geworden door het forum), maar: waarom niet sommige onderdelen enkel toegankelijk maken voor leden ? Techniek bijvoorbeeld ? Anderzijds brengt dit weer veel werk mee voor Jorix (gebruikersgroepen ed...)
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Andretti Molletti

Re: RE: vervuiling van het forum

za aug 27, 2005 23:43

Met te veel regels helemaal geen vrijheid.

Vrijheid is niet iets wat je reguleert maar respecteert.
Dus?

steven

za aug 27, 2005 23:54

Dus:regels werken vrijheidsbeperkend elke regel betekend een stukje minder vrijheid.

Elke regel houdt een gebod of verbod in dus een beknotting.
Laatst gewijzigd door steven op zo aug 28, 2005 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

zo aug 28, 2005 00:02

Regels maken het mogelijk dat iedereen gelijk behandeld wordt en dat er respect gezaaid wordt, zodat er geoogst kan worden.. ook door de minder bedeelden onder ons...

Het recht van de sterkste trekt mij niet zo en ik ben dus op deze gronden een voorstander van regels.. Regels die iedereen beschermen en juist hun vrijheid geven waar ze recht op hebben.
Regels die ons beschermen tegen de Tarzan figuren....

Roebar
Guru
Guru

zo aug 28, 2005 00:29

:blue_lol:
Spider 1.8 TS
Als je de weg kwijt bent...kom je nog eens ergens..

steven

zo aug 28, 2005 07:46

het gaat mij niet om beschermende regels voor zwakkeren en dergelijke die moeten er zijn en als je in een groep (maatschappij) leeft zijn regels onontbeerlijk.

Maar hier is sprake van beperking van de vrijheid van "schrift".
Ik vind het gewoon van de zotte dat een groepje bepaald wat een ander wel of niet mag opschrijven dit ie een open forum dan kom je gewoon dingen tegen die je minder vindt.
Nog enger vind ik het weghalen van iets, dit riekt naar censuur.

Nog iets wat ik niet volg: het verheerlijken van het "oude forum"als of dat ineens een hoog literair gehalte heeft en alle "die hards"niet thuis meer geven , nou ik zie dezelfde mensen nu ook weer binnen no time guru worden.

O ja bij verkoop van en auto wordt er altijd gevraagd om fotos, ja fotos wij willen fotos gevolgd door een zootje reacties als mooie kar man, zonde dat je die weg doet , ga je spijt van krijgen enz enz moet het daarom weg omdat ik dat gel*l vind,? Nee juist niet dat is mijn mening, anderen vinden het kennelijk wel leuk dat even mee te delen, kortom laat elkaar een beetje.

En dat babe topic zag ik als niets anders als een luchtigheidje trouwens er stonden ook prachtige oude reclamefoto's op, die worden nu dus ook maar weggehaald.
Laatst gewijzigd door steven op zo aug 28, 2005 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 28, 2005 09:12

Tja. Als betrekkelijke newbie trek ik mij de kritiek natuurlijk aan. :? Kennelijk moeten we het hier allemaal met elkaar eens zijn. Tijdens de discussie over het Alfaforum, die ontspoorde in het grote EDIT topic werd door iemand aldaar beweert dat het SCARBforum een eliteclub was voor ruitjesbroeken en daar heb ik mij toen erg aan gestoord. Maar misschien had die iemand wel een klein beetje gelijk. :oops:
Inloggen via het lidnr. lijkt mij dan ook geen goed idee. Zo heb je dan al snel een eliteclub.
Ikzelf post ook nogal eens in de rubriek gespot, omdat er leuke discussies kunnen ontstaan over een bepaald model. Is die velg nu wel of niet origineel. Hoort die spoiler er nu wel origineel op of niet. Daar steek je dan ook nog wat van op. En sommige forummers zijn erg adrem met hun antwoord, wat erg vermakelijk is om te lezen. Persoonlijk stoor ik mij niet snel aan bepaalde postst. Er zijn belangrijker dingen in het leven om je hier ergens aan te gaan storen. Dat iemand`s auto wordt afgekraakt tijdens zijn verkooppoging vind ik ook niet erg geslaagd. Zolang het niet kwaad bedoeld is kan een grapje er wel bij vind ik. Maar kennelijk vatten sommige leden het anders op.
Ikzelf heb aan het forum erg veel gehad. Hetzij rechtstreeks, of via de pb. Ik ben een paar keer goed geholpen. Waarvoor dank.
Ik zal mijn bijdrage dan ook drastisch minderen zodat de oude garde zich weer thuis zal voelen. :wink:
Hopelijk is die bijdrage dan ook zinvol genoeg. :D

stennie
Advanced Member
Advanced Member

zo aug 28, 2005 09:15

@ Michel: Ik ben wel voor het idee dat Jorix bruikbare ideen uit dit topic haalt!

misschien doet hij dit al wel stiekum :wink:
ooit gereden 155 1.7 ts 1994
156 1.8TS 16V 2000
nu 156 1.8 TS 16V 2004 met leer

www.autodetailing.nl

richard

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

zo aug 28, 2005 09:19

Ik vraag me af waarom het babetopic verwijderd is?
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Roeltje 164

zo aug 28, 2005 10:40

Wist niet eens dat er een babetopic was, dat hoort hier ook niet thuis, zijn andere sites voor.
Dus het verwijderen ervan is dan ook niet erg.
En ja ik post alleen maar als ik dat zelf nodig vindt en verder lees ik veel topic's en neem de info tot me, hoef niet te reageren.
En inloggen met je scarbnummer is geen goed idee, maar moderator's, is wel een goed plan, zijn vaak dezelfde die zich overal mee bemoeien.
Zelf ben ik ook niet vies van een geintje of slap geklets, maar serieuze topic's moeten niet vervuild of ontspoord worden door mensen die steeds maar weer commentaar leveren en mensen lastigvallen met stomme opmerkingen.

Gr Roel

Andretti Molletti

zo aug 28, 2005 11:22

Waar is die A van anarchie ook weer???

Aha... op het oude forum:

Afbeelding

Deja vu Steven... deja vu....

de indianen hadden al ondekt dat de oudste de slimste was.... en toen kwam Tarzan :(

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

zo aug 28, 2005 12:02

Zelfregulering... polderen... overleg... inspraak... conformatie

Soms is het gewoon goed duidelijke regels te hebben.
Als je ze samen afspreekt is er niets op tegen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”