De 284 mm schijven zouden normaal gesproken met 15 inch moeten passen. Echter waar je wel op moet letten als je 4 zuigerklauwen gebruikt, dat er dus ook zuigers aan de buitenkant van de klauw zitten waardoor die daar dikker is dan de 155 V6 1 zuigerklauw. En de 284x22 mm schijven hebben maar een offset van 22mm of zo iets, dus de klauw zou tegen de binnenkant van het velghart kunnen komen. In mijn geval geen probleem want er komen nog spoorverbreders op.Interessante remoplossing met die Porsche klauwen. Wat is de minimale velgmaat ? 305 schijven met 166 klauwen is 16", zou dit passen met 15" ?
Heb je nog zoektips, want je kan alleen exacte maten opgeven. Als ik bijvoorbeeld een schijf zoek van 280mm, 10mm dik en offset 20mm (totale dkte 30mm dus) dan vind ik die niet terwijl bijvoorbeeld 281mm, 10,2 dik offset 19 ook goed zou zijn maar je kan moeilijk alles gaan proberen natuurijlk. Ik gebruikte deze link http://bremboaftermarket.com/en/car_dis ... hMode=SizeVervolgens moet je een schijf gaan zoeken die daar in past. op www.brembo.com vind je een aftermarket lijst met schijven. Hier kun je de afmetingen van jouw eigen schijven in terugzoeken en je kunt er alle andere maten van de schijf ook in vinden, zoals de diameter van het naafgat en de steek van de boutgaten. Vervolgens kun je op afmeting ook zoeken naar een schijf die past of makkelijk pas te maken is.:
Wel, ik had 2 sets van de 284x22 schijven maar vorig jaar allebei doorverkocht, en nu stonden er nieuwe echte Brembo 164 3.0 schijven voor 62 euro per 2 op ebay, gelijk gekocht. Ze zijn 281x26 en passen beter qua dikte bij de klauw en dat ze 5 gats zijn, och, 1 gat was precies goed, 1 op de goede plaats maar te klein, en die andere 2 waren zo geboord, gietijzer is fijn boren.Ik was al een beetje op zoek naar een setje 4 zuiger remklauwen die met een 284x22 schijven kan omgaan. Die klauwen zijn voor 297x24 schijven dus dat zou moeten kunnen.