Zie mijn
project Alfa 75 2.5QV.
Foto's van de geel verzinkte delen staan
hier
Ik heb de delen geglaspareld en in de kruipolie gezet. Dat laatste moet je even verifiëren bij het bedrijf waar je het laat doen, soms moet je ook vetvrij aanleveren.
Mijn ervaring is dat de delen er weer erg netjes uitzien, tenzij de corrosie heel erg is ingevreten. Het geel is niet altijd helemaal egaal, maar is tegenwoordig alleen een kleurstof om te herkennen met welke chroomlegering de zenklaag is gehard.
Vooral delen met gladde oppervlaken goed voorbewerken. Zo heb ik een afdekkap die toch wat lijkt te corroderen omdat de zinklaag niet in alle porieën is gaan zitten.
Dat deel ga ik afslijpen/schuren, opnieuw glasparelen en weer wegbrengen (moet toch nog een tweede zending bouten en delen laten doen).
Heb inmiddels ook een adresje voor zwart passiveren, daar moet ik de delen geglaspareld en vetvrij aanleveren.
Prijs gaat per partij. Als je erg weinig hebt loont het misschien de moeite delen op te sparen of samen met een ander een partij weg te brengen.
Ik moet nog 2 emmers klaarmaken en wegbrengen, ik verwacht dat over 4 weken te kunnen doen.