Lees m'n berichtje nog eens aub... 380 pk !!!
Ik heb je bericht gelezen, maar een uitspraak met als bron Kalbfell, niet de minste binnen Alfa Romeo, weegt toch net iets zwaarder...
Tja, nog meer vermogen. Waar hebben we het eigenlijk over. 300 Km/u. Tja, da´s lang geleden dat ik zo hard gereden heb of kunnen rijden.
Stap in een lekker coupeetje of een klassieke cabrio en je geniet bij veel lagere snelheden en zonder last te hebben van al dat langzame verkeer/die drukte.
Bij moderne auto´s is het een beetje vreemd: ze worden steeds stiller, dus moeten ze steeds sneller om enige snelheidssensatie te hebben. En ze worden steeds zwaarder door ´onmisbare´ luxe en veiligheid terwijl in een ander topic op dit forum al aangegeven wordt waar het probleem ligt: "de grootste bedreiging...". Waarom volgen zo weinig het voorbeeld van Lotus met de Elise, of Subaru met de Impreza? Was de Integrale de tijd niet ver vooruit door sportwage prestaties te leveren met veel lager verbruik en lagere aanschafprijs en hogere praktische waarde?
Blijbaar is de markt, de consument, er niet klaar voor; zich er niet voldoende van bewust.
Helaas ook onder de Alfa gelederen: Een katalysator verwijderen zodat je een tiende sneller bent bij de 100? Waarom zat dat ding er ook weer onder????
Ton Roks deed een goed voorstel: Laat Alfa weer een TZ uitbrengen. Een mooie, echte sportwagen met een laag gewicht die dus voldoende heeft aan een kleine motor. En dan een motor à la Honda S2000 of een kleine V6. Dat is pas echt vooruitstrevende techniek: af durven wijken van concurrenten die het nog niet begrepen hebben. (uiteraard moeten er ook Ferrari´s blijven voor de echt rijken: hebben wij iets om naar te kijken en voor die paar auto´s maakt dat extra verbruik echt niet uit. Het gaat om de grote getallen. Getallen die Alfa moet maken.