Zo heb ik eens met een Mercedes Sprinter 413 stilgestaan... was een remlichtje stuk, dus ik vervang dat door eentje dat ik bij het tankstation had gekocht, maar dat was een ander wattageen de storingen die een defect lampje veroorzaken wil je al helemaal niet weten...
juist... een Mazda 6. En dat is een halfbroertje van... de Mondeo! Quod erat demonstrandumNee, lijkt toch niet op een 166 man !!!!!!
Meer op een Mazda
Volgens mij is dat een marketingterm voor variabele inlaat- en uitlaatnokkenassen, en om het een beetje aan echte Alfa-techniek zoals Twinspark te doen herinneren noem je het dan 'Twin Phaser', na 5 jaar marketingstudies (tjeemig, ik ben wel giftig vandaag, sorry)
Wat betekent eigenlijk dat 'Twin Phaser"?
Precies: airco en airbags zijn voor watjesIk vind de 157 wel mooi, maar ja dat moet ieder voor zich uitmaken.
Dat ie zwaarder is dan de 156, das ook logisch: hij is ook groter, heeft meer veiligheidsvoorzieningen aan boord, meer luxe, ... Als je een wagen wil die alleen maar veel pk's heeft en weinig gewicht, dan moet je nadien ook niet staan klagen dat ie in vergelijking met andere auto's weer te min is uitgerust. Je mag dan ook geen wagen kopen met airco, want dat kost je weer X-aantal pk's. Geen airbags, wat dat weegt weer teveel. Moet je de auto weer maken met dat zelfde conserveblik als van bv de 33, ... (niet dat ik de 33 slecht vind, het blijft een fantastische auto !)
Gewoon effe afwachten tot je ermee gereden hebt, hij zal echter sowieso trager zijn dan de 156 met zelfde motor.