75recaro
Full Member
Full Member

RE: Probleem remklauw revisie AR 75

do jul 21, 2011 13:14

koop een nieuwe van NK (ate die perfect is gereviseerd, gewoon nieuw)
In DLD heb ik er net weer een besteld, zijn daar echt het goedkoopste.
Te verkrijgen via www.bremsen.com voor 175 euro en als je de oude terugstuurd krijg je nog 25 euro terug
leveren wel alleen in dld (geluk dat ik daar familie heb wonen)
Mvg
Kees Smetsers

Alfa 75 TS, Alfa 6 2.0V6 2x
Fiat Croma 1.9JTD, Alfa Brera 2.4 Qtronic

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Probleem remklauw revisie AR 75

wo jul 27, 2011 22:23

Te verkrijgen via www.bremsen.com voor 175 euro en als je de oude terugstuurd krijg je nog 25 euro terug
Revisie setje kost 12eu per klauw en het meeste ( en rottigste :evil: ) werk is het verwijderen van die dingen. Als ze eenmaal op de werkbank liggen is het nog een half uurtje doorstoeien en je hebt gereviseerde. :idea: Dan vind ik die 150eu dik betaald voor goudkleurige verf. :lol:

Ontopic Fred, volgens mij kun je het draadeind dmv stelmechanisme (dat 6kantje sleutelmaat8) aan de 'handremhevelzijde' gewoon weer in de klauw draaien? Althans ik heb er vanavond eentje gesplitst van de turbo en die zuiger kon ik helemaal uit draaien dmv dat stelboutje. Na schoon en gangbaar maken en invetten met remmenpasta een miniem stukje terug in de cilinder geschoven en aan het boutje gedraaid tot ie pakte waarna de zuiger netjes naar binnen werd getrokken...Als ik dan daarna de hevel beweeg zie ik de zuiger duidelijk naar buiten komen en weer terug gaan.

Grtz,fRank

75recaro
Full Member
Full Member

do jul 28, 2011 09:57

Revisie setje kost 12eu per klauw en het meeste ( en rottigste :evil: ) werk is het verwijderen van die dingen. Als ze eenmaal op de werkbank liggen is het nog een half uurtje doorstoeien en je hebt gereviseerde. :idea: Dan vind ik die 150eu dik betaald voor goudkleurige verf. :lol:

Ontopic Fred, volgens mij kun je het draadeind dmv stelmechanisme (dat 6kantje sleutelmaat8) aan de 'handremhevelzijde' gewoon weer in de klauw draaien? Althans ik heb er vanavond eentje gesplitst van de turbo en die zuiger kon ik helemaal uit draaien dmv dat stelboutje. Na schoon en gangbaar maken en invetten met remmenpasta een miniem stukje terug in de cilinder geschoven en aan het boutje gedraaid tot ie pakte waarna de zuiger netjes naar binnen werd getrokken...Als ik dan daarna de hevel beweeg zie ik de zuiger duidelijk naar buiten komen en weer terug gaan.

Grtz,fRank
Zijn niet geverfd maar opnieuw verzinkt. Zien er gewoon als origineel uit
Mvg
Kees Smetsers

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 28, 2011 12:28

Grtz,fRank
Zijn niet geverfd maar opnieuw verzinkt. Zien er gewoon als origineel uit
Ja dat dacht ik bij die turbo klauwen ook,maar daar zat gewoon goudkleurige verf op zag ik gisteren... :evil: :wink:

Grtz,fRank

75recaro
Full Member
Full Member

do jul 28, 2011 13:00

Bij deze zeker niet het geval. Is echt verzinkt
Mvg
Kees Smetsers

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 28, 2011 13:08

Bij deze zeker niet het geval. Is echt verzinkt
:thumbs:

Grtz,fRank

Frederico
Guru
Guru

ma jan 23, 2012 22:19

De 75 imola ts wordt voorzien van de gereviseerde klauwen. Mijn broer heeft tevens nieuwe schijven besteld, oude waren echt op en 75 werd op de remmen afgekeurd.

Dus moete we aan de bak, waarom ik dit topic opratel, is omdat ik zoek naar een topic over goed ontluchten en hoe af te stellen, welke afstand moeten de remblokken hebben ten opzichte van de schijven, heb hier wel een voelermaatje liggen.

Eerst afstellen en dan pas ontluchten?

Kont omhoog heb ik gelezen.

Voldoende remolie voorhanden hebben.

Graag wat tips, want dit is de eerste keer dat we gaan ontluchten..

alvast bedankt.
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

PaulvdH
Full Member
Full Member

Re: RE: Zakkend rempedaal Alfa 75

di jan 24, 2012 12:37

Ontluchten is anders niet echt leuk werk voor een beginner, en zeker bij een transaxle ook niet echt makkelijk.

Zorg er voor dat je de kont van de auto zo hoog mogelijk omhoog krijgt, hoe hoger hoe beter (1m zou mooi zijn bijvoorbeeld...), hierdoor gaat het ontluchten een stuk beter.
Als je met een lichte druk op het systeem werkt (bv met Eezi bleed) dan hoef ik de auto toch niet met de kont omhoog te zetten, of zie ik dit verkeerd??
156 1.8TS - 2004
75 2.0TS - 1989
Gehad: Giulia 1600GT Junior

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Zakkend rempedaal Alfa 75

di jan 24, 2012 12:46

Ontluchten is anders niet echt leuk werk voor een beginner, en zeker bij een transaxle ook niet echt makkelijk.

Zorg er voor dat je de kont van de auto zo hoog mogelijk omhoog krijgt, hoe hoger hoe beter (1m zou mooi zijn bijvoorbeeld...), hierdoor gaat het ontluchten een stuk beter.
Als je met een lichte druk op het systeem werkt (bv met Eezi bleed) dan hoef ik de auto toch niet met de kont omhoog te zetten, of zie ik dit verkeerd??
Eezibleed is vaak niet voldoende om alle lucht uit de achterklauwen te krijgen bij een transaxle. Daarom de kont een meter de lucht in zetten en dan (evt 'traditioneel') ontluchten.

Let wel op je veiligheid als je eronder ligt; ik heb t zelf vorig jaar ook op deze manier gedaan bij de turbo en voelde me ondanks enkele voorzorgsmaatregelen niet helemaal op mn gemak :? , zeker niet als in de auto iemand op t rempedaal zit te hengsten... :lol:

Grtz,fRank

Alfa Nord
Guru
Guru
Contacteer: Website

di jan 24, 2012 13:59

Kun je hier in NL ook krijgen voor dat geld hoor, ook verzinkt.

Frederico
Guru
Guru

di jan 24, 2012 22:48

vanmiddag de klauwen + nieuwe schijven gemonteerd.

Handrem afstellen lukte wel, stelschroef aan de binnenzijdes, volgens werkplaatshandboek 0.25mm ruimte ertussen met een voelermaatje, dat dus ook gedaan.

Dan de buitenste blokken via het stelmechanisme, linksom is de cilinder uitdraaien, als ik me niet vergis. Ook op 0,25 mm afgesteld.

Dan ontluchten, tsja... Ik was maar alleen, dus heb dat maar half kunnen doen.

Waarschijnlijk donderdag even met mijn broer nog eens proberen op de traditionele manier.

Ik denk dat er nog wel lucht in het systeem zit, rempedaal zakt nog wat door bij intrappen.

Vraagje, zijn er ook geventileerde schijven op een 4 gaats onderstel aan de voorkant te verkrijgen, ik heb nog brembo's liggen van een ts, die schijnen gewoon 1 op 1 te passen.
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 24, 2012 22:59

Helaas zijn de geventileerde schijven er niet in 4 gaats. Dit is door sommige mede-alfisten opgelost door de 5 gaats schijven om te boren naar 4 gaats. Ik heb hier geen problemen mee maar sommige mensen denken daar anders over. :?
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 25, 2012 01:11

Helaas zijn de geventileerde schijven er niet in 4 gaats. Dit is door sommige mede-alfisten opgelost door de 5 gaats schijven om te boren naar 4 gaats. Ik heb hier geen problemen mee maar sommige mensen denken daar anders over. :?
Kleine correctie, die zijn er wel geweest maar vraag me niet van welk model. Heb er hier ooit ene gehad, roestig en wel uit de overblijfselen van een dealerschap (en daar dan weer t oud ijzer van... :lol: ) Ik gok op een alfetta gtv turbo oid, heb er nooit actief achter gezocht waar ie van afkomstig geweest zou kunnen zijn. Is naar de eeuwige jachtvelden gegaan. :oops:

Frederico, als je straks na 'met 2 man ontluchten' nog een zompig en laag pedaal overhoudt zet de blokken dan iets krapper om te proberen, zeg max 0.20mm oid.

Grtz,fRank

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 25, 2012 18:09

Dat zou idd een mogelijkheid zijn. Giulietta turbodelta in ieder geval niet..

Maar waar zou je die schijf willen bestellen als je al wist waar hij vanaf kwam? :roll: :wink:

5 gaats schijf omboren is niet zo moeilijk. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jan 25, 2012 18:43

Ik herinner mij nog een project topic van Martinos, over een (rode) 75 carb's, welke hij omgebouwd had naar geventileerd voor. Schijven had hij nieuw gekocht en viergaats!! Dus het is er! (wist ik ook niet eerder)
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”