Als ik het zo bekijk hebben de ontstekingen van een 1300 en een 1700 verschillende vervroegingscurves.
In ieder geval de ontsteking op hoge toeren goed controleren,zoals altijd eigenlijk.
De 16v gebruikt in ieder geval een gewone verdeler.volgens mij heeft een 1.7ie toch gewoon een verdeler? latere modellen niet die hebben motronic misschien handig te vermelden over wat voor motor je het hebt.Ja.Maar... Ik ga met een el. Benzinepomp werken. Met de 8v misschien overdreven maar voor de 16v wel noodzakelijk.
Heb ik dan ook nog het probleem vd ontsteking die niet past? Rekening houdend met dat het gat open te krijgen is.
zie ook de foto die ik poste van de twee deksels. Je ontsteking moet aangedreven worden, daarvoor is de as van de oliepomp nodig. Bij de 1.7 loopt die as niet door.
Maar is het niet veel verstandiger om dan iets als 123 ignition ofzo te nemen? Die pakt geloof ik het signaal van de BDP sensor. Is ook nog eens veel netter af te stellen en flexibeler dan een mechanische verdeler.
Weet alleen niet of er een 123 ignition systeem is dat compatibel is met de boxer. Ik wil dit systeem zelf eigenlijk een volgende keer als ik de boel opentrek ook ff serieus overwegen.
Weer wat geleerd.Als je 1700 geen DIS bobine heeft ipv een verdeler zal er de normale verdeler ook op passen.
Als je het deksel van een 1300 carbs overzet moet je ook het vliegwiel overzetten (was bij mij iig zo)Goed, ik wil de 1300 niet uit elkaar trekken voor dat deksel.
Blokje is jong en fris, niets mee doen dus.
Dus voor de 1700 heb ik een ander achterdeksel + asje nodig?
Past een 1300 vliegwiel ook op een 1700 koppeling?
Ik behoudt wel de 1300 bak maar wil ook een lichter vliegwiel hebben.