gaat de ontsteking van een 1300 matchen op een 1700 8v?
T was een injectie ook dat nu op carbs gezet wordt als tussenoplossing voor de 16v.
Nee ook de benzine pomp van een carb steekt in het motorhuisdeksel. Die wordt door een pinnetje aangedreven. Is eventueel natuurlijk ook anders op te lossen.Ik neem aan dat jullie de oliepomp bedoelen i.p.v. Benzinepomp?
Latere injectieblokken hebben inderdaad het gat voor de verdeler dicht zitten en het gat voor de benzinepomp ook. Oliepomp is overal identiek bij mijn weten.
Ja.Maar... Ik ga met een el. Benzinepomp werken. Met de 8v misschien overdreven maar voor de 16v wel noodzakelijk.
Heb ik dan ook nog het probleem vd ontsteking die niet past? Rekening houdend met dat het gat open te krijgen is.
volgens mij heeft een 1.7ie toch gewoon een verdeler? latere modellen niet die hebben motronic misschien handig te vermelden over wat voor motor je het hebt.Ja.Maar... Ik ga met een el. Benzinepomp werken. Met de 8v misschien overdreven maar voor de 16v wel noodzakelijk.
Heb ik dan ook nog het probleem vd ontsteking die niet past? Rekening houdend met dat het gat open te krijgen is.
zie ook de foto die ik poste van de twee deksels. Je ontsteking moet aangedreven worden, daarvoor is de as van de oliepomp nodig. Bij de 1.7 loopt die as niet door.
Maar is het niet veel verstandiger om dan iets als 123 ignition ofzo te nemen? Die pakt geloof ik het signaal van de BDP sensor. Is ook nog eens veel netter af te stellen en flexibeler dan een mechanische verdeler.
Weet alleen niet of er een 123 ignition systeem is dat compatibel is met de boxer. Ik wil dit systeem zelf eigenlijk een volgende keer als ik de boel opentrek ook ff serieus overwegen.