kale_aad

aankoop GTV

ma aug 22, 2005 17:00

Beste alfa liefhebbers,

Ik zit met een dilemma, sta namelijk op het punt om een Alfa GTV uit 1999-2000 aan te schaffen maar krijg van verschillende kanten commentaar.
De ene zegt dat het interieur van alfa erg rammelt (werd vergeleken met een E-kadet), en de ander zegt weer dat Alfa slecht is omdat een collega van hem een nieuwe 147 heeft en er al bijna alles aan heeft laten vervangen...... klinkt allemaal niet echt hoopvol.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee???

Groetjes richard

MadMets

RE: aankoop GTV

ma aug 22, 2005 17:14

Dat degenen die nog nooit in een Alfa hebben gereden altijd de grootste verhalen hebben. Elk merk heeft wel rotte appels wat auto's betreft. En zo zijn er altijd mensen die slechte ervaring hebben met bepaalde auto's. Hoe heeft deze collega er mee gereden?

alfa 166

ma aug 22, 2005 17:44

Je moet met een gebruikte auto natuurlijk altijd een beetje geluk hebben. Maar mijn ervaring met een GTV uit 1999 zijn zeer positief. Hij/Zij heeft nu 95000 km gereden zonder noemenswaardige kosten. Ook rammelt er niets in de auto. Ik zou het onmiddelijk weer doen.

duke
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 22, 2005 17:55

Met een nieuwe auto kan je ook ongeluk hebben.

De kwaliteit van Mercedes is er ook sterk op achteruit gegaan, heel vaak elektronische problemen.
VW net van het zelfde. Vanaf de Golf 3 dikke rommel.
PSA (peugeot en citroën) is uitgeroepen tot de auto's met de meeste mankementen. Maar ja, het prijsverschil zit em ergens.
Om nog maar te zwijgen van LandRover :sick:
Alfa Romeo: It sounds like a million dollars, and looks like ten million

Ricambi Originali

ma aug 22, 2005 17:55

En een onderhouds historie is natuurlijk ook nooit weg :wink: Zolang ze maar een beetje op tijd zijn onderhouden gaat het meestal wel.. en je hebt natuurlijk een verschil tussen een pittige rijstijl en een auto afjakkeren. Best jammer dat er een hoop mensen zijn die dat verschil niet kennen.

kale_aad

ma aug 22, 2005 18:06

hmmm oke schijnt dus wel mee te vallen aan jullie felle reactie's te lezen....

nou waren de dingen die aan die 147 allemaal verrot gingen geen onderdelen die te maken hebben met evt associaal rijgedrag. Meer als airco, elec ramen, boardcomp dat soort zaken.......

alleen wel jammer dat er nog maar 1 iemand geantwoord heeft die ook echt zo''n GTV bezit maar ik wacht nog even af en ga weer lekker verder met mijn zoektocht naar een nette GTV!!!!

164 Shark
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma aug 22, 2005 18:16

voor meer info en GTV rijders kun je ook terecht op www.pininfarinaregister.nl

daar zitten zon 100 GTV 916 rijders :wink:
Nu in bezit:
Spider Veloce ex-USA (carbs) (1978)

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 22, 2005 19:42

Da's de pest van moderne auto's met al die snufjes, zoals airco. Kan (en gaat) allemaal stuk. Helemaal omdat auto's tegenwoordig volgens het 'banaanprincipe' de markt op geslingerd worden; je ziet het bij veel merken dat de nieuwste auto's niet starten, zomaar stoppen (ik zeg: Renault Megane met key-card ](*,)
En alfa heeft de pech dat het nou eenmaal al de naam heeft om ellende te fabriceren. In de tachtiger jaren was een Golf of Passat zowat 'fehlerfrei' en een 33 of 75 bijvoorbeeld niet. Vind je het gek? Het is dat ze die VW's niet zonder stuur konden leveren, anders hadden ze dat gedaan. Er zit werkelijk 'gene ene' extra op die dingen, en wat er niet is, gaat niet stuk. Beroemdste voorbeeld? Mercedes 190 diesel. Kaal als een huifkar, maar nooit trubbels.

Wat betreft de GTV 916: zoek een exemplaar met onderhoudshistorie. Auto's van '99-2000 zullen vaak al een 2e eigenaar gehad hebben, die zijn in de regel niet zo fanatiek qua preventief onderhoud als eerste eigenaren, en een GTV vraagt natuurlijk meer om een stevig rondje gassen dan een Corolla, dus diverse slijtagedelen zoals remmen krijgen het zwaarder te verduren.

Succes met je keuze, maar bedenk dat een Calibra (of iets dergelijks) van dat jaar (als ze toen nog bestonden...) vaak ook een zwaar leven gehad heeft, dus voor een 'veilige' keus misschien beter een sedan nemen? :wink:

yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

roberto
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: aankoop GTV

di aug 23, 2005 10:56

Beroemdste voorbeeld? Mercedes 190 diesel. Kaal als een huifkar, maar nooit trubbels.
:jumping: :jumping:
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di aug 23, 2005 19:48

mijn ervaring met een gtv is deze....

eens MOET je het gedaan hebben :!:

ik heb dus zon gtv (iets ouder maar zelfde type) maar hij rijd super. beetje stug want mijnes is iets wat getuned door SAVALI. maar een wereld auto.

er zitten wat standaard mankementen aan natuurlijk.. omdat het een exclusieve auto is (weinig van gebouwd zijn bijna schaarser dan een ferrari) is de auto een beetje van ieder onderdeel gemaak wat over was (zo lijkt het soms) maar dat geeft over het algemeen weinig problemen.
vaste slijtage punten zijn de draagarmen voor (niet meer te bestellen ook, je krijg dan een ander type namelijk die van de fiat coupe)
ruitewisser mechanisme wil nog eens kapot gaan... meestal rond de 70-80d km. is best te repareren (ff zoeken op pininregister)
verder stuurt de auto waanzinnig en heeft een super wegligging.

ik zou het zeker doen :!: 8)

btw.. mijnes staat te koop mail me anders ff voor de details ( ARGTV3V6TB@yahoo.com )

suc6 met de beslissing

ciaoo

ps. op het pininfarinaregister forum zitten nog veel meer gtv gelukkigen dus meld je is aan op het forum
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”