aangezien er in mijn giulia geen motor zit en hij standaard voorzien is van staande pedalen ben ik benieuwd wat jullie advies is of ik naar hangende moet.
wat zijn de voor-nadelen?
bedankt voor jullie reacties
Klopt maar met hangende pedalen zit de hrc ook recht boven spruitstuk. Als je het goed wil doen moet je in beide gevallen de hrc goed afschermen van stralingswarmte.Staande pedalen hebben als nadeel dat de hrc redelijk dicht bij de uitlaat ligt en daarmee fors warm kan worden...
Maar tsja... hangende pedalen zien er ook weer zo treurig uit... Doe mij maar fier omhoog staande!![]()
![]()
![]()
Ik ben alleen bekend met een duetto met staande pedalen. ( een 1969 1750 ex usa met staande pedalen met gescheiden remsysteem) Dacht dat die wel een kap had. Nooit remproblemen in ieder geval. Remt erg goed zelfs.Bij een Giulia zit er geen enkele kap (bij hangende pedalen).
Bij hangende pedale zit de hrc aanzienlijk verder van het spruitstuk dan dat ie bij staande pedalen van de uitlaat zit.
Het maakt echt verschil... heb de (compleet verse!) remmerij met staande pedalen redelijk snel aan de kook (zelfs met een licht 1300tje). Is me bij hangende pedalen nog nooit gelukt...
Afdaling van de stelvio gaat de duetto denk nooit meer meemaken. Maar als je remmen aan de kook raken tijdens een afdaling vraag ik me af in hoeverre dit dan ligt aan stralingswarmte van de uitlaat. Tijdens afdalen zal de motor toch veel minder zwaar en langs belast worden dan tijdens berg op.Het remt ook wel goed... totdat je vaak en hard aanspraak maakt op dat remvermogen... een zeer rappe afdaling van de Stelvio is genoeg om onderaan met kokende remolie te staan... (en het bijbehorende gebrek aan pedaaldruk...)
Alles versch ende nieuw... goed gangbaar etc... maar dat beetje stralingswarmte is net de druppel vermouth ik... Zelfde probleem doet zich voor bij de Berlina (staande pedalen) en bij beide auto's op het circuit... Moet eerlijk zeggen dat ik wel van het late en hard remmen ben... (je moet iets met je 1300tje om de overmacht aan pk's in het moderne spul van repliek te dienen!) en zelfs op een (ondergemotoriseerde) modernischtische Audi kreeg ik de plastic naafdopjes op de lichtmetalen wielen aan het smelten op een circuitje in de Eifel... maar ook daar gold weer dat je ergens je tijdwinst vandaan moet halen tegen de op de rechte stukken VEEL snellere 3-liters...Maar als je remmen aan de kook raken tijdens een afdaling vraag ik me af in hoeverre dit dan ligt aan stralingswarmte van de uitlaat. Tijdens afdalen zal de motor toch veel minder zwaar en langs belast worden dan tijdens berg op.
Misschiens eens DOT5.1 proberen ipv DOT4 of DOT3? En zo vers mogelijk natuurlijk maar dat zal het probleem niet zijn in jou geval vermoed ik?
Weet je zeker dat er geen remblokken tegen de schijf aan slepen (niet goed terugkomende remzuigers) dat geeft ook heel veel extra warmte ontwikkeling, en ook nog eens continue.
... vooral als je enigszins hecht aan de originele looks...