Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Modderkuipen 75 voor Giulietta

wo nov 30, 2011 08:50

Van "horen zeggen" passen de modderkuipen van een 75 in de Giulietta.
Ik heb gezocht in oude onderwerpen maar kwam er weinig specifieks over tegen.

Nu zijn mijn vragen:
-Is het een goed id?
-Passen ze alle vier?
-Waar moet ik op letten/ moeten ze pasgemaakt??

Wie heeft er ervaring mee?

Waarschijnlijk kan ik een setje overnemen van Bassie 916, ik ben je niet vergeten :wink:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
alfadragon
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo okt 03, 2010 20:24
Locatie: Venhuizen

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

wo nov 30, 2011 09:37

Ik heb ze idd een keer verkocht aan iemand die dat r mee ging doen..ze moesten wel op maat gemaakt worden maar dat is geen probleem. het is geen dik kunststof..
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili

www.alfaromeo105.nl :thumbs:

d'Neghentigh
d'Neghentigh op facebook

Gebruikersavatar
gwen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 23:53
Locatie: den haag

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 18:19

Ben wel benieuwd naar het resultaat. Mijn modderplaatjes in de Jet geven niet het gewenste resultaat.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 18:24

Ben wel benieuwd naar het resultaat. Mijn modderplaatjes in de Jet geven niet het gewenste resultaat.
Vertel,

Ik ben blanco, heb e.e.a. van horen zeggen :shock: .

Heb het linkerscherm eruit gesloopt en de bovenrand van de wielkuit is er afgerot vanwege een open "koker"...In Italie hebben ze geen modder waarschijnlijk... :?
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
gwen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: vr dec 07, 2007 23:53
Locatie: den haag

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 18:59

Ten eerste gefeliciteerd dat je je over een Jet ontfermt. Als het goed is zitten er in de voorschermen los bevestigde modderplaatjes voorzien van rubber randen. Plaatjes zijn waarschijnlijk weggerot en dan spuit alle troep diep de hoekkigge schermen in met desastreuze gevolgen.
Gelukkig kunnen de schermen van een Jet redelijk eenvoudig worden gedemonteerd maar het is ook geen klusje voor zondagmiddag.
Een setje extra voorschermen kan geen kwaad, en Dinitrol al helemaal niet. Alles terugmonteren en waanzinnig goed afdichten. Regelmatig schoonmaken is en blijft een must.
Is het een 1e serie met stalen bumpers?

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 19:05

Ten eerste gefeliciteerd dat je je over een Jet ontfermt. Als het goed is zitten er in de voorschermen los bevestigde modderplaatjes voorzien van rubber randen. Plaatjes zijn waarschijnlijk weggerot en dan spuit alle troep diep de hoekkigge schermen in met desastreuze gevolgen.
Gelukkig kunnen de schermen van een Jet redelijk eenvoudig worden gedemonteerd maar het is ook geen klusje voor zondagmiddag.
Een setje extra voorschermen kan geen kwaad, en Dinitrol al helemaal niet. Alles terugmonteren en waanzinnig goed afdichten. Regelmatig schoonmaken is en blijft een must.
Is het een 1e serie met stalen bumpers?
Is type 2. hier zijn een paar pics

Heb net het scherm, de deur en alle relevante delen gedemonteerd en ik heb idd al een paar vervangende delen. Ook zincor besteld voor de binnenschermen en de bovenrand.

Uiteindelijk konden natuurlijk de imbusbouten niet los, dus hopen dat de "nieuwe" deur op dezelfde scharnieren goed past, nastellen gaat niet lukken ben ik ban. Of iemand moet met een briljant id komen om de bouten los te krijgen.. :? [/url]
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 19:05

Ik denk dat jullie het niet over hetzelfde hebben :wink:

Standaard modderplaatjes houden alleen maar de zooi weg bij de claxon en zijn vooral ook bedoeld om de zijflanken van de bumper omhoog te houden. De modderkuipen van de 75 zijn complete wielbakken die de troep in alle richtingen tegenhoudt. Potentieel nadeel is dat je een nieuwe holle ruimte creëert waar onzichtbaar roest kan ontstaan - voordeel is dat je de voornaamste oorzaak van het ontstaan van roest tegengaat.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 19:09

Ik denk dat jullie het niet over hetzelfde hebben :wink:

Standaard modderplaatjes houden alleen maar de zooi weg bij de claxon en zijn vooral ook bedoeld om de zijflanken van de bumper omhoog te houden. De modderkuipen van de 75 zijn complete wielbakken die de troep in alle richtingen tegenhoudt. Potentieel nadeel is dat je een nieuwe holle ruimte creëert waar onzichtbaar roest kan ontstaan - voordeel is dat je de voornaamste oorzaak van het ontstaan van roest tegengaat.
Ja Gordon, klopt, zag ik ook (te laat) :oops: dat ik niet reageer op de post..

Vanwege jou opmerkingen ook de vraag gepost, of iemand een mening heeft en hoe e.e.a. goed geoptimaliseerd kan worden..Shoot :lol:
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
Gordon
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2057
Lid geworden op: vr jul 14, 2006 11:59
Locatie: Delft

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 20:08

Ten eerste gefeliciteerd dat je je over een Jet ontfermt. Als het goed is zitten er in de voorschermen los bevestigde modderplaatjes voorzien van rubber randen. Plaatjes zijn waarschijnlijk weggerot en dan spuit alle troep diep de hoekkigge schermen in met desastreuze gevolgen.
Gelukkig kunnen de schermen van een Jet redelijk eenvoudig worden gedemonteerd maar het is ook geen klusje voor zondagmiddag.
Een setje extra voorschermen kan geen kwaad, en Dinitrol al helemaal niet. Alles terugmonteren en waanzinnig goed afdichten. Regelmatig schoonmaken is en blijft een must.
Is het een 1e serie met stalen bumpers?
Is type 2. hier zijn een paar pics

Heb net het scherm, de deur en alle relevante delen gedemonteerd en ik heb idd al een paar vervangende delen. Ook zincor besteld voor de binnenschermen en de bovenrand.

Uiteindelijk konden natuurlijk de imbusbouten niet los, dus hopen dat de "nieuwe" deur op dezelfde scharnieren goed past, nastellen gaat niet lukken ben ik ban. Of iemand moet met een briljant id komen om de bouten los te krijgen.. :? [/url]
Met een goed inbusdop lukt het wel. Voornaamste probleem is dat sommige van de bouten (deels) gemaskeerd worden door de deur zelf, dus uiteindelijk zul je er toch aan moeten om de pennen eruit te drijven.

PS Er zitten vulplaatjes tussen het scharnier en de carosserie en als je daar goed naar kijkt wordt het duidelijk dat het scharnier reeds geplaatst is voordat de laklaag is aangebracht. Er zit dus ook lak in de inbusbout-koppen! Om een kans te maken ze los te krijgen is het nodig om de inbusdop er stevig in te hameren voordat je probeert daar aan te gaan draaien. Zonder eerst gehamerd te hebben draai je de kop rond en komt de bout er echt nooit meer uit. Gebruik bij voorkeur een wringstaaf, want het geluid dat dit maakt wordt je echt niet gelukkig van als je een ratel gebruikt.

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 22:06

Kwam er net achter dat iemand al eens aan de imbussen heeft geklooid, was er al bang voor, de deur heeft ooit gesleept....slik.....geen mooie passing dus en muur vast...andere tips???Uitboren??
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 22:35

yup Matteo gewoon uitboren. Als de spanning van de bout af is dan is het restant van die bout er 99 van de 100 x eenvoudig uit te draaien. En de bouten zijn in erg veel alfa's gebruikt dus vervangende moeten te vinden zijn.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8053
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 22:40

yup Matteo gewoon uitboren. Als de spanning van de bout af is dan is het restant van die bout er 99 van de 100 x eenvoudig uit te draaien. En de bouten zijn in erg veel alfa's gebruikt dus vervangende moeten te vinden zijn.
Zijn dezelfde tapse imbusbouten als bij een 75 toch? Heb ik er nog wel van liggen denk ik zo... Wat Bas zegt, als de spanning eenmaal van de bout af is draai je het overgebleven draadstuk er zo uit (vaak)

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 22:41

yup Matteo gewoon uitboren. Als de spanning van de bout af is dan is het restant van die bout er 99 van de 100 x eenvoudig uit te draaien. En de bouten zijn in erg veel alfa's gebruikt dus vervangende moeten te vinden zijn.
Zijn dezelfde tapse imbusbouten als bij een 75 toch? Heb ik er nog wel van liggen denk ik zo... Wat Bas zegt, als de spanning eenmaal van de bout af is draai je het overgebleven draadstuk er zo uit (vaak)

Grtz,fRank
wat frank zegt... 8)
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Matteomeubel
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2325
Lid geworden op: di aug 16, 2011 21:35
Locatie: Dordrecht
Contacteer: Website

RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 22:46

Is hele geruststelling! Dank!
Misschien tot morgen Bas, we regelen het wel adhoc tijdens de dag dunkt me.
De hedendaagse Socialist laat de Kapitalist voor zich werken.

Pakezel: VW T5
den Duyf: Giulietta 2.0 1983, uiteraard zilvergrijs!
den Roedmob: Giulietta 2.0 1985 Gesloopt wegens onredbaarheid
den Pruym: Giulietta 1.6 1979. pruimkleurig dus
scarb 0149

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1840
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Modderkuipen 75 voor Giulietta

zo dec 04, 2011 22:50

Is hele geruststelling! Dank!
Misschien tot morgen Bas, we regelen het wel adhoc tijdens de dag dunkt me.
is goed
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”