frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: alfa 1985 turbo diesel 2.5

wo nov 23, 2011 20:04

Zo'n pt cruiser heeft toch een mb aggregaat aan boord?

Grtz,fRank

alex911
Newbie
Newbie

wo nov 23, 2011 20:56

Bedankt voor de ideeen Allemaal,
Ik heb een engine plus 5bak gezien voor al euro 1300.-! maar first things first ....
Ik ga uitmeten/ bekijken of zo'n 2.4 tdj 5 cilinder te gebruiken is voor me . .... qua volume en wat het electronische gedeelte met zich mee brengt.
(ik zelf heb nooit een moderne auto en/of engine gehad dus dat is allemaal niuew voor me)

Ik moet wel zeggen Het voordeel van zo'n3 cil is wel dat de auto juist lichter wordt (nu is hij 850 kg) dus hou ik als alternatief in de gaten!

Nou Ik ga aan de slag ermee....... with thanx Alex

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: alfa 1985 turbo diesel 2.5

wo nov 23, 2011 23:37

Die vijf-cilinder VM zat ook in andere auto's. Uit m'n hoofd noem ik Iveco, maar hij schijnt zelfs nog in de PT-Cruiser te zitten.
Nooit geweten! In welke Iveco dan? Want alle huur-Daily's (jaren '90) die ik heb gereden hadden een viercilinder geval. PT cruiser kan ik me nauwelijks voorstellen, er is een 2.2CRD van maar da's een vierpitter als ik het wel heb.

EDIT: volgens Wikipedia is de vijfcilinder alleen in de Sei en de Toyota Landcruiser geleverd en een moderner neefje daarvan in de Grand Cherokee (klik). Wel een grappig lijstje!

volgens mij is dat cherokee verhaal toch echt een foutje.

de 2.5 VM (2klepper x 4 koppen) als 4 pitter werd gebruikt in oa alfa 164, 155, ford scorpio, landrover disco, chrysler voyager en grand cherokee. Zullen er best nog wat zijn die ik vergeet. Deze motor is later voorzien van een commonrail (4klepper x 4 koppen) en te vinden in de chrysler voyager en grand cherokee (2.5 CRD) mercedes motor... my ass :lol:

de 2.5 diesels die in de fiats, peugeots, lancia's iveco's ..... werden gebruikt in de nineties zijn echt andere motoren en in nog meer varianten (lees verschillende vermogens) toegepast zowel met als zonder turbo en volledig mechanisch tot later met computer.
Shut up and ride!

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 24, 2011 16:42

Volgens mij is die Cherokee ook een foutje, maar ik ben er niet goed genoeg in thuis om dat met zekerheid te zeggen. De Iveco-motor is toch een Sofim(?)-geval, volgens mij zit een variant daarvan ook in de Lancia Thema TD. Althans, ik vond het bij een oppervlakkige beschouwing nogal op elkaar lijken.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do nov 24, 2011 19:07

Cherokee is een 4 cilinder... Heb er wel eens een omgebouwd met onderdelen van een 164. :wink: Liep uiteindelijk een stuk beter als voorheen. :lol:

Maar waar blijven nu de foto's van de Stratos replica? 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

bralfa
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: alfa 1985 turbo diesel 2.5

za nov 26, 2011 07:38

Volgens mij is die Cherokee ook een foutje, maar ik ben er niet goed genoeg in thuis om dat met zekerheid te zeggen. De Iveco-motor is toch een Sofim(?)-geval, volgens mij zit een variant daarvan ook in de Lancia Thema TD. Althans, ik vond het bij een oppervlakkige beschouwing nogal op elkaar lijken.
klopt! die was ik dus in mijn lijstje vergeten. Die heb je natuurlijk gespot in mijn ex thema SW toen ie in handen van Serge was?

@ topic starter... mocht je er een 2.4jtd in willen hebben... die heb ik hier staan en mag voor weinig van eigenaar wisselen. voor details.. PB!
Shut up and ride!

Terug naar “Algemene Technische vragen”