Echt super bedankt voor jullie reactie !
Er werdt gevraagd wat ik ermee wil nou ...(ik denk dat jullie alfa-neuten t niet zo zo vinden maar...) nl Ik heb een een nep replica Stratos gekocht waar een ford motor in zit!
Ik had eerder andere Italiaanse auto's (die ik wel mis) en wil hier een Alfa motor in hebben! En ik dacht uniek ,daar doe ik een turbo diesel in, die ook voor de tijd is van al dat chip/computer gedoe.
Dus het ging niet zo zeer dat hij vliegensvlug moet zijn maar zuinig deze keer( tja sorry) Alleen dat moet t wel kunnen en ik denk dat dat blok t zwaar is voor mijn auto nu ik dat zo allemaal lees!
Nu wil ik geen 4 cil (weer is geen rationele reden) dus dan kan wie weet wel een moderne alfa 3 cil tdj, maar dan zit ik met al die electronica! Dat zal wel moeilijk zijn erin te plaatsen in een auto van 1986 ??!
Hebben jullie nog een idee voor me?? Alles is welcome met dank Alex
Hoi Alex, een nep replica? Das dubbel op...
Ik denk dat je met een 5-cilinder 2.4 jtd uit een 156 of 166 prima uit de voeten kunt. Heel soepel en sterk blok, heeft zich de afgelopen jaren als heel betrouwbare kilometetervreter bewezen. Geen olieboten, lekker power onderin en geen mechanische drama sleutelbakken. Turbo unit is een van de weinige dingen die na pakweg 2 a 2.5 ton wel eens de geest geven. Voor de rest zijn ze bij regulier onderhoud (distributieriem etc) aardig foutloos.
Je zou je licht eens op kunnen steken op het 156 forum (ff registreren daar). Er zitten daar enkele ervaren jtd techneuten die ook met water/methanolinjectie etc experimenteren met goed gevolg. Hun zullen wellicht ook weten hoe en wat er komt kijken bij het overbouwen naar een andere auto, wat je nodig hebt om de pomp te bekrachtigen (sleutel en contactslot bv)
Suc6 iig, grtz,fRank
Ps stratos replica? FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS!!!!!!
