Luc33
Guru
Guru

Verlichting kachelbediening 146

vr nov 18, 2011 12:34

Van mijn 146 werkt de verlichting van de kachelbediening niet meer. De verlichting van de aircoknop en de circulatieknop werkt wel.

De zekeringen heb ik gecontoleerd en lijken in orde te zijn. Er is volgens mij niet 1 aparte zekering voor die verlichitng. Bovendien werkt alles verder naar behoren (voor zover ik weet :lol: )

Is dit een bekend probleempje? En hoe is dat dan op te lossen?

Ik zit er nu aan te denken dat misschien de lampjes zelf kapot zijn. Dus om die te vervangen moet het middenpaneel eruit. Maar hoe doe ik dat? Wat moet daar allemaal voor verwijderd en losgemaakt worden?

Bedankt.

Luc
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Verlichting kachelbediening 146

vr nov 18, 2011 13:15

Oud of nieuw type dashboard? (rechthoekige of ronde roosters)

Idd zeer waarschijnlijk gewoon de lampjes kapot.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2011 13:21

Meestal is het dan een lampje inderdaad. Om die middenconsole er uit te halen, moet je om te beginnen de draai knoppen los plukken van de console en de radio er uit halen. De asbak moet er uit en de "stoffen" bekleding tussen het stuur en de middenconsole en voor de passagier moet ook los. Als het goed is, zijn dan alle "verborgen" schroefjes ook zichtbaar en kan je deel voor deel de boel er uit halen. Er zitten uit m'n hoofd 3 steeklampjes in om je middenconsole te verlichten, plus eentje voor je asbak en nog eentje voor je aansteker? Ik zou ze in ieder geval allemaal vervangen, want je wilt niet over 2 maanden weer alles los moeten halen.

Let wel op met het schuifje van je luchtklep, dat kan afbreken. Ik weet niet meer uit m'n hoofd hoe dat precies zat, maar je zal niet de eerste zijn die dat ding krakkie doet.

Luc33
Guru
Guru

vr nov 18, 2011 14:45

Nieuwer type.

Hoe krijg ik die stoffen zijpaneel dan los? Kliksysteem?
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr nov 18, 2011 15:27

Dat linker (kleine) deeltje is idd een klik systeem.
Het rechter ook, met enkel 1 of 2 schroefjes, die je kan zien, als je de rechter deur opent. (maar dat hoeft er eventueel niet helemaal af, enkel links een beetje open, zodat je bij het verborgen schroefje kan.)
Als je eenmaal zover bent, valt het alles mee. :D
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Algemene Technische vragen”