Heb je een kofferbakspoiler op je 155..? Als je een Rosso hebt heb ik dr nog 1 voor je liggen (compleet met kofferdeksel)
zie foto, dubbelklik voor org formaat
Groet, Ro
Dank je.Ach zo helaas is dat niet, persoonlijk vind ik donkerblauw mooier![]()
Groet, Ro
Heb je een fotootje voor me? Wil ik wel eens zien dan!Ik heb nog wel een Zender kofferklepspoiler voor je eventueel.
Inderdaad. Ik hou zelf ook niet zo vaak overdreven uiterlijk vertoon. Teveel gewicht, te weinig actie zal ik maar zeggen. Veel leuker om je medeweggebruikers te verassen bij het stoplicht.Of een spoiler echt zin heeft weet ik niet..........
Maar ik wil je toch een plaatje laten zien van "Trofeo" uitvoering, die ik op mijn 155 had zitten .
Dit vind ik persoonlijk een van de mooiste, om dat ie de lijn v/d auto redelijk intact laat.
Nee heb ik niet. Alleen een plaatje van die spoiler op een 33 maar de spoiler past ook op een 155.Heb je een fotootje voor me? Wil ik wel eens zien dan!Ik heb nog wel een Zender kofferklepspoiler voor je eventueel.
Dan laat je DIE toch zien?Nee heb ik niet. Alleen een plaatje van die spoiler op een 33 maar de spoiler past ook op een 155.
Kortom je wilt onderdruk hebben zodat de auto op het asfalt getrokken wordt.Niet helemaal mee eens. Is afhankelijk van de carrosserie vorm.
Een achtervleugel heeft tot gevolg dat airflow niet naar de achterzijde van auto
gaat maar lucht direct de lijn van het dak aan zal houden. Dit vermindert lift op
de achterzijde.
Een Alfetta GTV heeft een fastback vorm. De achterzijde loopt langzaam naar beneden en
de airflow volgt deze. Dit vermindert drag en dus betere aerodynamica (Cw) van de
Alfetta GT maar kijk maar eens naar achterklep. Er zit een klein vleugeltje ingebouwd.
Airflow duurt langer als het over de carrosserie gaat dan airflow onder de auto door.
Het snelheidsverschil geeft een negatieve druk en resulteert in lift.
Heb je dus een lage druk rond achterraam, kan het dus gevaarlijk worden en is plaatsen
van achtervleugel verstandig en Alfa Romeo heeft ook een klein vleugeltje ingebouwd
om de luchtstroom over de auto te versnellen door deze niet af te laten buigen maar de
airflow volgt lijn van dak en tubulentie is opgeheven.
Verhaal van downforce op een straatauto. Nee, de spoilers worden aangeboden, zijn
vaak alleen voor de mooi en soms heeft het zin zoals op een Audi TT.
Heb je dus een vierkante auto als een Alfetta sedan en ook de 155 heeft het eigenlijk geen functie om met een vleugel(tje)te rijden. Audi TT, Porsche 911, CX heeft het wel nodig.
Simpel gezegd.
Je kan kiezen voor een voorspoiler.
De motor, versnellingsbak etc is niet alleen een obstructie voor de airflow maar creert
daarmee ook turbulentie, meer drag en dus meer lift. De airflow wil je dus afbuigen.
Hoe lager de voorspoiler, des de beter zijn de resultaten.
De Alfa 90 is een aardig voorbeeld met de bekende voorspoiler die bij hogere snelheid werkt.
Nu nog een vlakke bodem a la Citroen GS etc.