Gisteren naar Eindhoven geweest, omdat iemand een voorbumper voor een Alfetta Gt zou hebben. Daar aangekomen bleek het die van de 2 liter te zijn waar de rubber rosetten waren afgehaald. Gelukkig had ie nog wat anders dat ik kon gebruiken.
Echter nu komen we op het punt waar het om gaat. Hij had een motorkap voor een Alfetta Gt staan, waarbij het middendeel verzonken ligt i.p.v. hoger! Vergelijk dit met de motorkap van de 1e serie Alfa 75.
Dit heb ik nog nooit gezien, ook niet op oude archieffoto's o.i.d. Ik denk dat het van een 1.8 is geweest, want er zat maar één gat in voor de ruitensproeier. Zouden de allereerste paar Gt's een andere motorkap gehad hebben. Ik tip hier zelf op. Dat zou misschien verklaren waarom in de brochure van de 1e serie de auto nergens met de voorzijde staat afgebeeld. Dit heeft me altijd bevreemd. Zeker als een auto net nieuw uit komt, wil je toch alles laten zien?
De eigenaar had deze motorkap ooit van een Gtv uit '76 gehaald. Of ie daar origineel op zat is onbekend.
Omdat ik zelf met een Alfetta Gt bezig ben, vind ik dit bijzonder intrigerend. Heeft hier ooit iemand zo'n motorkap gezien of er foto's van gezien?