B-lex
Guru
Guru

75TS Stottert op hoge toeren

vr sep 30, 2011 14:40

Op het SS al even meegemaakt, voornamelijk in de rechtse bocht na het scheivlak, maar net begon ze ook op rechte stukken in te houden en te stotteren.

Het begint een beetje bij de 5000rpm, en voelt alsof de toerenbegrenzer erin slaat. Je voelt wel aan de auto dat ze minder geleidelijk optrekt op hoe toeren.

Iemand enig idee? Bougies zijn fris, kabels wat minder, maar denk niet dat het daar aan ligt. Stationair heeft ze er overigens geen last van(voor zover ik weet)

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75TS Stottert op hoge toeren

vr sep 30, 2011 14:44

Dit klinkt naar speling op de krukas. Gebruik de zoekfunctie maar eens, er zijn al meerdere topics over geschreven (o.a. eentje van _pieter_, als ik het me goed herinner).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75TS Stottert op hoge toeren

vr sep 30, 2011 15:15

Dit klinkt naar speling op de krukas. Gebruik de zoekfunctie maar eens, er zijn al meerdere topics over geschreven (o.a. eentje van _pieter_, als ik het me goed herinner).
+1.

Grtz,fRank

B-lex
Guru
Guru

vr sep 30, 2011 15:33

God gloeiende #%$! :evil:

Zal straks eens kijken of het bij minder warme motor ook is, even paar oude topicjes opgezocht. Zal me maar voorbereiden op het ergste :x

@ fRank, krukasboutje is onderweg, zal kijken of ik m van het weekend even langs kan brengen :!:
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr sep 30, 2011 16:29

God gloeiende #%$! :evil:

Zal straks eens kijken of het bij minder warme motor ook is, even paar oude topicjes opgezocht. Zal me maar voorbereiden op het ergste :x

@ fRank, krukasboutje is onderweg, zal kijken of ik m van het weekend even langs kan brengen :!:
Geen haast Lex. :wink:

Grtz,fRank

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr sep 30, 2011 16:59

+1.

Grtz,fRank
+2

Gr
DJ

B-lex
Guru
Guru

ma okt 03, 2011 18:44

Vandaag maar weer eens aan de 75 geknutseld..even voelen aan de krukas poelie..zat speling op.

Hoe kwam dat? De moer was een heel klein beetje los :shock: Normaal krijg je die dingen van z'n leven niet los..Hier gebeurt het automatisch :lol:
Nu dus vastgezet en een rondje gedaan, er ging een wereld voor me open. Het gevoel of de 75 nog nooit zo goed gelopen heeft. Probleemloos voorbij de 6000rpm.

Ben heel erg opgelucht eerlijk gezegd :oops: 8)

Grtz, Alex
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Jens Hoorn
Guru Duplice
Guru Duplice

ma okt 03, 2011 18:48

Vandaag maar weer eens aan de 75 geknutseld..even voelen aan de krukas poelie..zat speling op.

Hoe kwam dat? De moer was een heel klein beetje los :shock: Normaal krijg je die dingen van z'n leven niet los..Hier gebeurt het automatisch :lol:
Nu dus vastgezet en een rondje gedaan, er ging een wereld voor me open. Het gevoel of de 75 nog nooit zo goed gelopen heeft. Probleemloos voorbij de 6000rpm.

Ben heel erg opgelucht eerlijk gezegd :oops: 8)

Grtz, Alex
Wat een gelukkie dan! Mooi ook dat je er op tijd achter komt :shock:
''Drive tastefully''

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

di okt 04, 2011 00:01

Ja dat geeft min of meer zelfde effect als krukas die los in z'n lagers ligt. (achteraf....)
Wel makkelijker opgelost zo.
Je moet soms ook eens gelukt hebben.

Gr DJ

B-lex
Guru
Guru

di okt 04, 2011 07:25

Ja dat geeft min of meer zelfde effect als krukas die los in z'n lagers ligt. (achteraf....)
Wel makkelijker opgelost zo.
Je moet soms ook eens gelukt hebben.

Gr DJ
Ik begrijp dat dat het zelfde effect geeft. Ben wel erg blij er mee, een revisie zag ik niet zo zitten =)
16 okt dan toch maar paar rondjes rijden op zolder, kijken of ik nu m'n remmen een beetje koel kan houden 8)
Alfa 75TS
Lada Niva
Porsche 911

Terug naar “Algemene Technische vragen”