Nee, ik ga niet via de oliedrukschakelaar met het conische draad in de cilinderkop, dat vind ik ook niks. De oliedrukzender (het potje tussen de cilinderbanken) heeft regulier M10x1 draad en daar wil ik een adaptertje tussen maken, feitelijk een verlengstuk waar ik aan de zijkant een temperatuurvoeler in kan schroeven. Voor lekkage ben ik dan niet zo bang.
Dat kan je natuurlijk eerst helemaal uitwerken zonder enig risico op 'onherstelbare' schade aan het blok of carter.
Als je eenmaal het spul gereed hebt om te monteren voel je pas echt of het iets is (zo ervaar ik dat meestal) en weet je genoeg.

Als de meter niet ver uitslaat, weet je, dat je iets anders moet proberen. (een andere plaats) Per saldo heeft het je dan veel ontwikkelingstijd gekost, maar daar leer je wel van. (en wij ook.

)
Persoonlijk vind ik de optie 'in het carter boren' toch niet echt prettig. Daar heb ik geen briljante reden voor, het is een gevoelskwestie. Zoals Remco al aangeeft kan ik dan het beste een moer aan de achterkant gebruiken omdat de wand van het carter vrij dun is voor het tappen van draad, maar op de temperatuurvoeler zit geen enorme lengte aan draad, waardoor ik de moer er niet met voldoende gangen op zal kunnen draaien voor mijn gemoedsrust.
Of je laat een bus/ dikke ring aan de binnenkant van het carter lassen (is heel moeilijk i.v.m. legering, echt specialisten werk dus) en tapt daarna draad in carter + bus. Dan heb je wel een mooie schroefdraad!
Alleen lijkt het mij niet makkelijk om zorgvuldig te lassen met ingebouwd carter.
