wo sep 07, 2011 08:59
je wint alleen de eerste paar meters als je de koppeling niet zou gebruiken, maar als je op de koppeling bij 4500tpm weg kan rijden heb je dus 0 winst...
theoretisch wil je altijd tussen je max koppel en je max vermogen zitten, door versnellingen korter te maken kan je op een smallere powerband rijden.. De eindoverbrenging wordt alleen interessant als je telkens een net te lage versnelling op bepaalde bochten moet rijden.
Zo is een 1.3 bak voor zandvoort wel ideaal volgens een ex-33racer, maar Spa en Assen weer niet.
Van 0-100 ben je niet sneller omdat je 2x ipv 1x moet schakelen, dus ja... Tis maar wat je sneller noemt!
Persoonlijk vond ik de standaard bak juist gaaf, je knalt in 2 boven de 115 (ok, mijn 16V blok was ook niet echt standaard), liep bv in 4 ver boven de 200

Daarnaast als je normaal gaat rijden op bv de snelweg verbruikt hij minder, omdat hij minder toeren maakt.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO
Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S