vr sep 02, 2011 17:30
Goed. ben het zelf maar eens gaan onderzoeken. Aangezien er weinig reacties kwamen, denk ik dat het resultaat van mijn gesleutel wellicht interessant kan zijn. Het werkt namelijk weer.
Het bleek uiteindelijk de in eerdere plaatjes met rode stippellijn gemarkeerde as te zijn. Deze liep stroef. Geen problemen in de bak dus. Die as is middels het loshalen van de bout simpel uit te nemen. Schakel armpje zit los op het bak mechanisme dus dat komt dan gewoon los. Kabel aan de andere kant is er ook zo af. Er zit gedeeltelijk een plastic bus in (denk dat ik die op den duur moet vervangen) en ik heb de as en de bus en alle ander glijdende delen lekker ingevet, de boel terug gestopt en een tijdje rond gedraaid. Na montage (stofhoes als eerste terug, dan de schakel arm er doorheen!) werkte het weer naar behoren. Zal vast wel niet helemaal als nieuw zijn, maar er kan weer sportief geschakeld worden!
Zo zie je maar weer, gewoon doen..
Loud pipes save lives.
Bertone 2000 '75, 159 TI '10, 916 Spider 2.O TS '97
Projecten: Turbo....
Ex: Bertone 2000 '73, 33 1.5 ie '92, Alfetta GTV 2.0 '78, 147 1.9 JTD '05, Spider 1.6 '89, 159 2.2 JTS '07