Eerst maar eens een rondje gereden. Op zich ging dit prima.. Je moet echter goed mikken. De pook naar voren en achter gaat als vanouds. inks en rechts gaat stroef en de pook veert niet terug naarhet midden alsje hem in z'n vrij zet, zoals voeger. Daar zit het euvel dus. Vervolgens aan de sleutel...
Goed, de patient ligt open...
Wat een gedoe om ruimte te maken! Accu, accubak en fusebox weg. Vooral dit laaste is lastig.
Boven op de bak komen de twee kabels van de pook samen op het schakel mechanisme. Daar ziet het er als volgt uit:
Het mechanisme in de gele circel is waar de kabel van het naar voor en achter bewegen van de pook uitkomt. Dit beweegt soepel en kan ik eenvoudig op de bak met de hand bedienen. De beweging wordt overgebracht naar het blauwe gedeelte waar hij omgezt wordt in een roterende beweging op een "as" die de bak in verdwijnt.
Het rode gedeelte is war de kabel van het naar links en rechts bewegen van de pook uitkomt. Deze wordt op de zelfde as in het blauwe gedeelte in een beweging naar boven en benede omgezet. Dit gedeelte is moeilijker met de hand te bewegen.
Ik heb beide kabels los gehad van de bak en die lopen soepel. (De pook springt dan niet terug naar het midden)
Nu vraag ik mij dus af of:
A) Er onder de pook, in de middenconsole wellicht veren zitten die de pook in het midden centreren als hij in z'n vrij staat, of,
B) Stroefheid in het rode gedeelte in de bak, of,
B) Stroefhijd in vet blauwe gedeelte bij het op en neer bewegen, of,
C) Toch een probleem in de bak, of,
D) None of the above..
Wie o wie?