Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

156 stoelen in Barchetta?

do aug 04, 2011 20:34

Iemand enig idee of dit gaat passen, of welke andere stoelen kunnen gaan passen?

De Barchetta deelt in grote lijnen onderdelen met de Punto mk1, maar om die stoelen er nou in te zetten :lol:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 156 stoelen in Barchetta?

do aug 04, 2011 21:11

Proberen is weten. Kan me niet voorstellen dat dat smoelt. De Barchetta stoelen zijn wat sportiever en passen heel goed bij het dashbord en het stuur. De Barchetta stoelen hebben ook een redelijk dunne zitting ala 916. Met een 156 stoel zit je ws net met je kuif boven de voorruit. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Hylke
Moderator
Moderator

do aug 04, 2011 21:13

Dat is toch al, dus dat scheelt.

Het gaat mij er meer om dat setjes leer van een 156 voor een appel en een ei verscheten worden, terwijl die van een Barchetta van goud lijken. Verder zijn zaken als gordelgeleider makkelijk over te zetten en zal het ook niet zo lastig zijn om de stoel wat "lager" te krijgen.

916 stoelen is eventueel ook nog wel een idee :idea:
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

Giulia 2.0 ‘18

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do aug 04, 2011 21:20

Henk van Barchetta Parts.com kan je vast aan een goed setje stoelen helpen voor nette prijs. (vind persoonlijk dat ruitvormige stiksel niet zo'n succes.) 916 stoelen hebben wel een heerlijke kuipvorm. Auro Move in Geesbrug heeft ws nog wel een set. Kun je vast wel even passen als je je pass stoel eruit haalt.
Leuk karretje trouwens een B. Helaas is de onze door een ongevalletje Exit. We denken er nog vaak aan.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Hylke
Moderator
Moderator

vr aug 05, 2011 07:39

Barchettaparts was ik ook al tegen gekomen inderdaad. Heb al een verlanglijstje gemaakt :-)

Ik zal dit weekend eens een stoel eruit halen (kan ik meteen de plastic binnenkuip schoonmaken) en de maten opnemen.
Baas in Utrecht is voor mij wat dichterbij dan Oldemarkt, dus wellicht dat ik die eens kan proberen.

Verder rijdt het natuurlijk écht als een bootje, spartaans, maar wel een beetje schommelig :lol:

Giulia 2.0 ‘18

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr aug 05, 2011 11:43

Let op: Je hebt 2 sites van Barchettaparts. Barchettaparts.COM (Henk) is de goede: Kundig, goede prijzen en 100% betrouwbaar.
Als een Barcehtta niet optimaal stuurt zijn waarschijnlijk de draagarmbussen van de achteras niet helemaal jofel. Is soortgelijke constructie als de 145. Blok is trouwens volledig identiek aan een 1.8 TS, maar dan met vier bougies.
Tis gewoon een Alfa 145 Cabrio.. :lol:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Hylke
Moderator
Moderator

vr aug 05, 2011 15:47

Achteras is meteen voorzien van handgemaakte AlfaCentro Corse nylon bussen.
De originele bussen vielen er letterlijk uit bij het loshalen van het subframe :shock:

Giulia 2.0 ‘18

Hylke
Moderator
Moderator

vr aug 05, 2011 22:32

Heb net even een 156 stoel gedemonteerd en op zitten meten, qua onderstel is het allemaal geen probleem.
Als ik het 156 frame met hoogte verstelling wil gebruiken, zit er nog wel wat werk in (en waarom zou ik dat willen met 1.95m).

Nu maar eens op zoek naar een leuk setje stoelen voor een scheet en paar knikkers, het moet tenslotte leuk blijven.
Overigens kan die ver-Alfaïng geen kwaad, er zitten ook al Alfa-wielen op, mét natuurlijk Alfa-naafkapjes :lol:
(en niet geheel onbelangrijk, een flinke portie Alfist op de bestuurdersstoel)

Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Algemene Technische vragen”