Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

3.0 v6 motor

zo aug 14, 2005 13:55

Hallo,

Weet er iemand wat de maximale diameter is van de inlaatkanalen van een v6 cilinderkop?

We hebben hier nog twee triple 46'ers van weber liggen en bedoeling is van deze te monteren op een v6 motor, maar dan moet het ook mogelijk zijn van de inlaatkanalen ongeveer op 46 mm te maken, anders heb je er minder aan.

Als iemand weet hoe ver je kan gaan of al eens een cilinderkop heeft in twee gezaagd voor het te onderzoeken, dit spaart ons al weer wat werk :wink:

mvg Nick
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7008
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 v6 motor

zo aug 14, 2005 15:23

www.cmos-engineering.com/ar75

staat een foto op van een doorgezaagde kop, en ander leuk spul... :wink: =P~
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

zo aug 14, 2005 18:53

mercie voor het antwoord, maar weet ge of dit standaard inlaatkanalen zijn, ofdat deze al groter gemaakt zijn?

Standaard is het iets van 34 mm op het begin, bijn onze 3.5 motor hebben we deze op 38.5 mm gemaakt, (grootte van ping pong balleke voor te testen :))
Maar 46 mm is nog een pak meer, ik betwijfel of dit zal lukken.

Greetz
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1312
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: "Beeg" Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

ma aug 15, 2005 09:08

Dat wordt zagen!

En het lijkt me niet dat er zoveel materiaal is om naar 46 mm te gaan.
Ik weet dat er iets bestaat als een ultrasoon dikte meter, echter die dingen zijn stervens duur en alleen een goede investering als je van flowen je inkomstenbron gaat maken.


Saluti,
Maurizio
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & M336 Ringtool, AR105 Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

ma aug 15, 2005 10:36

Dat is een te groot gat voor dn V6 kop.

Zou 40mm niet groet genoeg zijn ?
Je hebt geen venturi maar echt de volledige 40mm dus kun je in korte tijd echt heel veel lucht in een Cylinder laten stromen.

Of wacht eens..
Ze niet verbouwen naar throttle bodies ?
Maar wil je Carburateurs op de V6 zetten ?
Dan verklaar ik je hierbij voor gek.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: 3.0 v6 motor

ma aug 15, 2005 18:06

Maar wil je Carburateurs op de V6 zetten ?
Dan verklaar ik je hierbij voor gek.
Ach, dat geeft niks. :o Wie meent niet gek te zijn is arrogant. :roll: :wink: :whistle:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

ma aug 15, 2005 19:02

Ik snap je wel, trothle bodies komen ook nog wel op één van ons v6 motoren.
Injectie is beter als carburators dat moet je mij niet vertellen.

Maar we hebben twee triple 46ers weber, dus moet je ze ook ergens voor gebruiken ;).
(ze zijn redelijk zeldzaam, dus ga ik er geen trottle bodies van maken)

Maar ik was al eens aant zien, mss gaan we ze gebruiken voor een 24v v6 motor.
Daar zijn de inlaatkanalen een pak groter dus dit moet lukken.
Speciaal nokkenassen erin en spelen met de sproeierbezettingen van de carbu's, volgens mij kom je dan ook aan behoorlijk wat pk's. 250 moet te halen zijn.

Greetz
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8933
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: 3.0 v6 motor

ma aug 15, 2005 20:32


Maar we hebben twee triple 46ers weber, dus moet je ze ook ergens voor gebruiken ;).
(ze zijn redelijk zeldzaam, dus ga ik er geen trottle bodies van maken)
Aan een Porsche-rijder verpatsen...? Of zijn het geen IDF's?

Yuri
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 15:53

Het zijn IDA 46'ers.

Ziet er toch mooi uit in ieder geval, zo op een 24 v :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Greetz
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 15:58

Bah.

Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar ik ruik de verspilde benzine van het scherm !

Ik zou wel graag eens iemand zien die een Compressor in de V van de motor monteert en het ding door een flink gat in de motorkap aan alle liefhebbers laat zien.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2006
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 17:08

Mooi!

Maar dit gaat op zich al een aardig beademingsgat in de motorkap opleveren lijkt me?!
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2916
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:58
Locatie: Utrecht

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 17:24

Zucht........ :wink:

Gebruikersavatar
Timmerklits
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 11:58
Locatie: Hoeselt
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 17:51

Inderdaad, dit komt al zo een 7 cm boven motorkap uit, en dan zou je nog een luchthapper en filter erop moeten hebben, dat is wel jammer.

maar de buizen onder de carbs kunnen wel nog iets korter gemaakt worden.

Is een projectje voor .....

greetz
Alfa Romeo 75 1.8 ie - Alfa Romeo 75 1.8 Turbo Evoluzione (under construction al veel te lang) - Alfa Romeo 75 TS Graduate - Alfa Romeo Giulietta QV 1750 TBI

Gebruikersavatar
kai
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 808
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 04:19
Locatie: Kloosterburen, Gr
Contacteer: Website

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 17:53

Superman !

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: 3.0 v6 motor

wo aug 17, 2005 19:46

Kun je hier als chauffeur nog overheen kijken??? :-k #-o
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Terug naar “Tuning onderwerpen”