theolaf

water in de voorruit alfa 33

ma aug 15, 2005 10:52

Beste mensen,

Bij de hoekpunten onderaan de voorruit van mijn alfa 33 zit water. Bij de garage werd verteld dat dit niet goed aangezien de ruit er uit kan schuiven en dat de ruit dus vervangen dient te worden.
Is dat zo, of kan ik de ruit er gewoon uithalen en opnieuwe vastzetten.....

Mobster

RE: water in de voorruit alfa 33

ma aug 15, 2005 11:15

Als de ruit nog goed is kun je ze hergebruiken, maar zou ik niet doen.
Neem effe de plastic afdekkappen los (waar je ruitensproeiers op zitten) en je zal 9 kansen op 10 roest vinden. Best is dus de ruit laten verwijderen, naar huis rijden met de losse ruit vastgeplakt met tape, roest verwijderen en overschilderen met hammerite, dan de nieuwe ruit laten plaatsen.

alfaRob33

ma aug 15, 2005 11:22

De voorruit van een 33 (en van de meeste moderne auto) is gelijmt met speciale Kit
(polyurethaan) Dus de ruit kan er niet zomaar even uit en weer terug...
Als ie eruit moet dan moet er idd een nieuwe in, omdat de ruit er meestal of helemaal niet
er heel ervanaf komt.........

Meestal in de onderste hoeken van de ruit kan water zitten onder de ruit, omdat het raamrubber(ter afwerking) is terug getrokken en dan krijg je een witte uitslag te zien(als ik het goed heb) meestal is dit niet erg...maar ja alfastaal wil nog wel eens Roesten :evil:

ik kan niet beoordelen hoe het met je ruit is..als ie al flink beschadigd is door steenslag
enzo dan kan je de ruit mss laten vervangen ....of de hoeken goed drogen en met (polyurethaan kit) de boel beter water bestendig maken

Groeten Robert

theolaf

ma aug 15, 2005 11:37

Inderdaad, van die witte randen in de onderhoeken. Ik heb nog eens gekeken en het raam is ook iets naar beneden gezakt. De ruit is verder niet beschadigt, daarom heb ik zoiets van, zonde om er helemaal een nieuwe in te zetten als er manieren zijn om dat water weg te kijgen....

alfaRob33

Re: RE: water in de voorruit alfa 33

ma aug 15, 2005 11:44

Ik heb nog eens gekeken en het raam is ook iets naar beneden gezakt.
Heb je bovenaan waar de voorruit aan het dak grenst dan een gat zitten?? of sluit ie mooi aan ???

theolaf

ma aug 15, 2005 11:49

neen nog net niet, maar als ik het rubber optil bij de bovenkant van de voorruit dan is er nog maar een heel klein randje over dat onder het rubber zit.....scheelt niet veel dus....

Luc33
Guru
Guru

ma aug 15, 2005 11:57

Lijkt me sterk dat het raam naar beneden zakt. Er zitten namelijk houdertjes aan de onderkant die het raam op zijn plek houdt.

En volgens mij kan je niks aan die witte vlekken doen. Ik heb eens gehoord dat dat komt doordat er vocht tussen het glas zit.
Luc
33 1.7 16v
146 JTD

alfaRob33

ma aug 15, 2005 12:01

neen nog net niet, maar als ik het rubber optil bij de bovenkant van de voorruit dan is er nog maar een heel klein randje over dat onder het rubber zit.....scheelt niet veel dus....
Dat is de ruimte voor het rubber ..Toch??.. ik denk dat je ruit niet gezakt is...als het wel zo is dan is er bij het plaatsen van deze ruit de verkeerde kit soort gebruikt.

het lijkt me bijna sterk dat ie is gezakt..(maar goed alles kan) :roll:

Trek zoals mobster al zei de plastickappen onder de ruitenwissers maar eens los
inspecteer de boel op roest.....geen roest geen zorgen...dan de boel netjes drogen
(bijna onmogelijk deze zomer) eventueel nieuw rubbertje om het raam en het boeltje
een beetje af kitten met polyurethaankit...bijvoorbeeld die van sika www.sika.nl
volgens mij komt het dan weer goed???

Als de boel wel verzakt is dan zal ik zeker een nieuwe ruit laten plaatsen

suc6

Groeten Robert

Ricambi Originali

ma aug 15, 2005 12:04

Lijkt me sterk dat het raam naar beneden zakt. Er zitten namelijk houdertjes aan de onderkant die het raam op zijn plek houdt.

En volgens mij kan je niks aan die witte vlekken doen. Ik heb eens gehoord dat dat komt doordat er vocht tussen het glas zit.
Dat lijkt me idd ook zeer sterk, heb je wel eens gezien hoe ze die ruit lossnijden..? das echt een werkje waar veel snijkracht bij komt kijken (snijdraad) en die valt er echt niet zomaar uit :wink:
Dat vochtprobleem heb ik ook al een paar x meegemaakt bij een 33, maar het altijd zo gelaten..

Groet, Ro

ALFADELTA1975
Newbie
Newbie

ma aug 15, 2005 18:34

Ik constateerde laatst ook dat ik precies hetzelfde probleem had als @Theolaf.

Alleen merk ik bij mij dat het rubber bij de hoekpunten wat eruitkomt :shock: , dat verklaart ook denk ik dat het iets lawaaierig is binnen de auto waarschijnlijk. Anders dan normaal. Waar vocht is is 9 van de 10 gevallen ook roest, echt kl*te. Zit er echt over te denken om een steen door mijn eigen ruit te gooien, en dan een bezoekje bij de "Carglass"te brengen.....

Ricambi Originali

ma aug 15, 2005 18:39

Haha das ook een optie, vooral als die steen dan terug stuitert over de motorkap :P Kej gelijk ff langs de Foc Foc Focwa....

Groet, Ro

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

ma aug 15, 2005 20:37

witte vlekken in de ruit is idd vocht tussen de lagen

een ruit zal echt niet zomaar naar beneden schuiven, een ruit kan wel losliggen en nog maar op een paar puntjes vastzitten, heb ik zelfs al eens meegemaakt met een 166 van nog geen jaar oud dat de achterruit alleen nog maar in de bopvenhoeken vastgelijmd zat :wink: .maar dei ruit moest er toch uit om het achterscherm te vernieuwen, dus scheelde mij weer werk :wink:

die witte vochtplekken is niets aan te doen behalve een nieuwe voorruit plaatsen.

TIP: neem dan een imitatielijst, die is iets breder en soepeler, en laat bovendien de plaklijst weg, die laat na verloop van tijd toch los in de bovenhoeken en dat ziet er zo slordig uit
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

alfaRob33

di aug 16, 2005 00:02

Ik constateerde laatst ook dat ik precies hetzelfde probleem had als @Theolaf.

Alleen merk ik bij mij dat het rubber bij de hoekpunten wat eruitkomt :shock: , dat verklaart ook denk ik dat het iets lawaaierig is binnen de auto waarschijnlijk. Anders dan normaal. Waar vocht is is 9 van de 10 gevallen ook roest, echt kl*te. Zit er echt over te denken om een steen door mijn eigen ruit te gooien, en dan een bezoekje bij de "Carglass"te brengen.....

Je kan ook een kip door je ruit laten vliegen......... :schrik:

Afbeelding

Afbeelding

Dan weet je zeker dat je hem door je verzekering vergoed krijgt

Ricambi Originali

di aug 16, 2005 00:07

:blue_lol: Wie rijd er dan ook 140 op een boerenerf :P

Groet, Ro

theolaf

di aug 16, 2005 10:31

Tjezus......kippenvanger plaatsen misschien?

Is water in de ruit trouwens APK afkeur? Weet iemand dat......

Terug naar “Algemene Technische vragen”