Onno Alblas
Member
Member
Contacteer: Website

Schade 145

di jun 14, 2011 18:07

Net te horen gekregen dat de 145 van mijn vriendin aangereden is. Niet haar fout gelukkig en geen letsel schade.

Auto kwam achteruit van een oprit de weg op en heeft niet goed gekeken of de weg vrij was en zette hem in de zijkant van de 145.
Schade betreft de rechtervoordeur (wil niet meer open, deuken en krassen) rechter voorscherm en ik schat ook de dorpel. Foto's volgen.

Iemand enig idee waar je hier in de regio Rotterdam en omstreken goed terecht kunt met zo'n alfa. Waar die dus op een juiste en niet al te prijzige manier gemaakt kan worden.

Ook twijfel ik uiteraard over de haalbaarheid van die project, zelf minder dan 1000 euro voor de auto betaalt dus schat zelf de de kosten van reparatie wel hoger uit gaan komen, kortom total loss.
Helaas denk ik dat het moeilijk is om voor dat bedrag weer een alfa in die staat te kopen.

Dus graag suggesties en uiteraard volgen de foto's later.
Hoe langer je naar een alfa kijk hoe mooier die wordt.
Nu: 33 SW 1.4 1994
Gehad: Alfetta, 2x Alfa 155,156, 145, 33.
Niet alfa gehad: Peugeot 205, Renaul Clio rsi

Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Schade 145

di jun 14, 2011 19:22

Zo te horen gelukkig alleen materiele schade.
Wacht eerst eens af wat de expert zegt over de schade, voor het zelfde geld ben je al economisch TL.
Of wil je hoe dan ook laten maken :?: Adres kan ik je niet aan helpen, niet in R'dam in ieder geval ;)

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

Gerrets
Guru
Guru

di jun 14, 2011 19:32

Usato Ridderkerk? goed adres!
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jun 14, 2011 22:04

Botsingen van opzij geven vaak toch langdurige whiplash-achtige klachten. Houdt het goed in de gaten!

Check anders ook even Auto Romeo als Usato je niet kan helpen.

Als de dorpel beschadigd is wordt het lastig, net als de A-stijl. Dan wordt het op de richtbank, uitdeuken, spuiten en niet alleen 2ehands plaatwerk zetten. Met wat pech nog een voorruit er bij, dan ben je al snel op een bedrag waar je de auto ook voor kan vervangen.

Op zich kost een 145 rond de E1000, goed of slecht. Als je een goed bedrag van de verzekering terug kan krijgen (ze bieden altijd lager dan hoe hoog ze bereid zijn te gaan) kan je met wat zoeken nog wel iets vinden voor wat je terug krijgt. Zorg dat je goede argumenten hebt zoals net distributie gedaan, bijzondere luxe onderdelen en dergelijke. Zelfs clublid zijn en daardoor weten dat je geen rotte bak koopt helpt soms al. Mijn ervaring is dat verzekeraars vaak bereid zijn om een kwartier pingelen over de prijs te doen zonder te willen stijgen in hun bod, maar als je stelt dat je anders een contra-expertise van je eigen verzekeraar gaat laten doen en dat je niet akkoord gaat, zullen ze vaak wel hoger gaan bieden. Wees beleefd, volhardend en gebruik echte argumenten.

Onno Alblas
Member
Member

wo jun 15, 2011 22:22

Bedankt voor de tips en adressen,

Zoals het er nu naar uit ziet krijgen we nog een redelijk bedrag van de verzekering en houden we de auto zelf, deze wordt in zijn geheel of in onderdelen verkocht.
Kortom als iemand op zoek is naar iets, binnen nu en heel snel is deze auto te vinden in het te koop topic!
We gaan op zoek naar een andere alfa, zoals het er nu naar uit ziet een 155.

Foto's te illustratie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groets Onno
Hoe langer je naar een alfa kijk hoe mooier die wordt.
Nu: 33 SW 1.4 1994
Gehad: Alfetta, 2x Alfa 155,156, 145, 33.
Niet alfa gehad: Peugeot 205, Renaul Clio rsi

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 15, 2011 23:40

Schade valt erg mee gelukkig. Voor minder dan 500 ben je klaar. Laat e, wel even uitlijnen dan weet je meteen of de ophanging rechts nog OK is.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jun 16, 2011 07:08

Schermpje vervangen. Deur is nog twijfelen of je er wat aan wilt doen. Uitlijning zou ik inderdaad even laten nalopen. Deze schade is echt geen reden om de auto te slopen naar mijn mening. De kleur heet "rosso proteo".

Terug naar “Algemene Technische vragen”