kiyamizio

hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

di mei 10, 2011 20:27

hallo,

ik heb andere webers dcoe 40mm op me 2.0 geschroeft

stationair loopt ie :oops:

als ik verhoogt toerental doe begint ie terug te slaan en soms zelfs vlamme.

ik heb hoofdsproeier 130 moet ik deze dan groter doen?

mvg mike

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

di mei 10, 2011 20:52

Welke webers precies? Er zijn nog best veel varianten van de DCOE heb ik begrepen (aantal progressiegaatjes en dergelijke maken uit). Welke maat venturis zitten er in? Welke maten sproeiers zitten er verder in? Wat is er verder aan je 2.0 gedaan, qua blok en uitlaat?

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

di mei 10, 2011 21:01

blok is standaard.

ik zal morgen ff kijken naar het type, dacht iets van dcoe 40 05 ofzo

ik weet wel dat het de zelfde webers zijn alleen serie nummer verschilt een paar,

mainjet 130
venturi 32mm
emusie f16

luchtsproeier 110

voor meer info moet ik morgen ff kijken

niemand een sproeier bezetting van een standaart 2.0
de ene zegt dat terug slaan is arm en de andere zegt dat het te rijk is. optrekken dan de 4000 gaat wel goed.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

di mei 10, 2011 21:07

Wat voor 2.0 blok is het?

Maakt nogal verschil namelijk...

http://www.saeghuys.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=444

De combinatie van sproeiers die je noemt is niet standaard voor enige 105... Misschien een Alfetta-achtige?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

wo mei 11, 2011 18:50

het gaat om een spider. 2.0 nord motor.

ik heb het blok verwisselt voor een reviseerde en nu heb ik dit probleem, al vacuumlek gecontroleert en ontsteking al 5x.

kan ik zo een sproeier vervangen voor een ander? en zoja welke.

ik heb ze al sychroon gezet maar dat was nog goed.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

wo mei 11, 2011 20:44

Indien het gereviseerde blok ook uit een (vroege!) Spider / Berlina / GTV komt, zou je de sproeierbezetting op de 1 na onderste regel moeten hebben.

Afbeelding

Waar komen de carburateurs af?

Is het inderdaad een setje 76 / 77?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

wo mei 11, 2011 20:47

ik heb main jet 130 en air jet 110,

als 76/77 heb dan is me air jet veelste klein en zou hij te rijk lopen??

wat dus dat ploffen veroorzaakt?

oja en zwarte bougie heb ik.

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

wo mei 11, 2011 21:17

Het niesen / ploffen duidt in principe op te arm lopen.

De zwarte bougie duidt dan weer op te rijk...

Niet vergeten dat deze carburateurs in principe 3 circuits hebben die alle 3 goed moeten zijn om het torretje mooi te laten lopen.

Synchroonstellen is mooi maar op welk niveau staan ze synchroon? Als ie ploft bij overgaan van stationair naar gasgeven dan staan ze te arm.

De sproeierbezetting die je noemt komt in geen enkele 105-serie Alfa Weber carburateur zo voor dus ik heb het vage vermoeden dat de carburateurs niet bij dit (soort) blok horen tenzij je vorige blok heftig getuned was en deze bezetting op een rollenbank vastgesteld is.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

do mei 12, 2011 18:41

als niessen te arm is, dan heb ik geen goede verbranding dus dat duidt misschien dan weer op de zwarte bougie door het slecht lopen van de motor.
het lijkt mijn te rijk want hij spugt de benzine terug maarja ik heb er de ballen verstand niet zo heel erg van, ik zit meer in de injecties.


en ik begin een beetje er aan te twijfelen of me oude blok standaart was.
en ik denk dat deze carbs ook niet bij deze auto horen.

ik zal van het weekend even de gehele details opschrijven van de webers.

bedoelt hoe hoeveel de sychroon meter aan geven? ik dacht iets van 4,5. stationair.

een afstel ronde op een rollenbank is niet goedkoop meer.

ik heb nog een mainjet liggen van 115 als u zegt dat hij nu al te arm loopt dan wordt het zeker niet beter.

kunt u mijn vertellen wat emuslie tube f16 doet?

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

vr mei 13, 2011 07:36

Je carbs zaten dus op je oude blok en je hebt het blok verwisseld met een gereviseerde? Weet je wat voor nokkenassen er in je oude blok zaten en welke er nu in zitten? Maten kleppen? Een emulsietube zorgt er voor dat benzine en lucht alvast "voorgemengd" worden zodat je met een grote hoofdsproeier geen dikke spetters benzine krijgt. Afhankelijk van de motorkarakteristiek, de afstand tot de klep, de maat van de hoofdsproeier en de venturi is er een "beste" emulsietube. Bij mijn weten is het uitzoeken van zo'n tube vooral proberen, maar als je veel ervaring hebt, weet je al vrij snel welke kant je op moet en hoef je ze niet allemaal meer te monteren voor je weet welke je hebben moet.

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

vr mei 13, 2011 09:54

ik dacht dat het oude blok ook standaart was dus ik weet niet wat voor nokkenas ik weet niets van het oude blok,

de reviseerde is een compleet standaard blok met iets hogere compressie 10:1

deze carbs komen direct van het oude blok al alleen met nieuwe pakking ect.

ik ga morgen naar de alfa toe om de sproeierbezetting en gegevens op de schrijven,

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

vr mei 13, 2011 12:44

ik dacht dat het oude blok ook standaart was dus ik weet niet wat voor nokkenas ik weet niets van het oude blok,
Ik begrijp hier uit dat je oude blok "weg" is en je niets kan nakijken of navragen?

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

vr mei 13, 2011 13:41

dat blok is verkocht, helaas anders had ik de nokkenstok over kunnen zetten.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5637
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

za mei 14, 2011 11:18

een afstel ronde op een rollenbank is niet goedkoop meer.
paar honderd euri...veeeel goedkoper dan een kapotte motor meoten herstellen wegens te arm of veel te rijk. maar dat is mijn mening.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

kiyamizio

RE: hulp nodig met mijn 2.0 op webers.sproeierbezetting

za mei 14, 2011 19:42

hallo heren,

ik heb een wide lamba sensor kunnen lenen van iemand,

en ik ga luchtsproeier 160 en 175 proberen want hij loopt veelste rijk

waarschijnlijk was het oude blok versleten en had die meer benzine nodig.

vandaar de lucht sproeier 110,

de gene die ik sprak zij dat de lucht sproeier afhankelijk van je venturi minimaal 25 groter 'moet' zijn.

als hij redelijk goed loopt zonder ploffen en vlammen komt er een test bank rondje.

Terug naar “Algemene Technische vragen”