AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

'Nieuwe auto's minder goed beschermd tegen roest'

wo aug 10, 2005 09:10

10 augustus 2005, 08:22:52

STOCKHOLM (ANP) - Ondanks alle technische vooruitgang roesten auto’s weer. Zelfs bij wagens van een paar jaar oud is al corrosie te zien, schrijft het Algemeen Dagblad. De krant baseert zich op een Zweeds onderzoek.

De fabrikanten zouden kosten willen besparen door auto’s minder goed te beschermen tegen roest. Vooral Ford en Hyundai maken zich daar schuldig aan, aldus de onderzoekers. Het zwakste punt bij de meeste modellen is het plaatwerk onder de deuren en de binnenkant van de achterspatborden.

Vreemd toch, je zou denken dat zeker de laatste 10 jaar dit niet meer zou kunnen. :shock:

roel
Advanced Member
Advanced Member

RE: 'Nieuwe auto's minder goed beschermd tegen roest'

wo aug 10, 2005 09:37

En dan deze strip erbij :? :? :? :? :shock: :shock: :( :( :(

Niet weer: Alfa roest al in de folder :evil: :evil:

Afbeelding
http://www.1750gtv.com
SCARB nr. 03894
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo aug 10, 2005 09:44

:jumping: :jumping: :jumping:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Doix

wo aug 10, 2005 10:41

Het is bijna vermakelijk te zien hoe moeilijk het is om een imago terug te winnen, maar het vreemde is dat de meeste mensen WEL het roesten van Alfa Romeo uit de jaren '70 en '80 herinneren, maar niet het roesten van de Opels en VW's uit de periode 1990-1995.... :?
Afgezien van kostenbesparingen en het feit dat hetzelfde hoeveelheid werk gedaan moet worden door minder mensen denk ik ook dat milieu-eisen er voor zorgen dat de kwaliteit roestpreventie en kwaliteit lak minder is dan zeg 10 jaar geleden, waardoor roest makkelijker de kop op kan steken op de lange duur.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 10, 2005 13:34

Gelukkig maar! Dan hoeven we tenminste niet steeds uit te leggen dat een roestvrije auto (Alfa) iets bijzonders is. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

164 Q4

Re: RE: 'Nieuwe auto's minder goed beschermd tegen roest'

wo aug 10, 2005 15:16

Niet weer: Alfa roest al in de folder :evil: :evil:
Is ook niet waar hoor, ik heb een folder van een Alfasud TI uit 1974 (wat ik niet allemaal bewaar :? ) en die is zelfs nu na 31 jaar nog niet verroest :wink: .

164 Q4

wo aug 10, 2005 15:23

dat milieu-eisen er voor zorgen dat de kwaliteit roestpreventie en kwaliteit lak minder is dan zeg 10 jaar geleden
Vind ik ook zo krom: Aan de ene kant zit je met dat milieu-geouwehoer over dat lak, aan de andere kant worden de wegen met hun drempels en opstakels wel zo vernield dat je veel sneller schade aan je auto zult hebben wat behalve onnodig een bult afval opleverd, ook nog zorgt dat je auto dus met enige regelmaat bijgespoten kan worden. Kan ook niet erg milieu vriendelijk zijn toch.

Maar het zal wel weer aan mij liggen :-#.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

wo aug 10, 2005 15:27

http://www.rtl.nl/(channel=rtl4,progid= ... _plain.xml

Kijk dit maar eens....... er worden een hoop merken genoemd maar niet ONZE Alfa Romeo 8) :D
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Doix

wo aug 10, 2005 18:54

dat milieu-eisen er voor zorgen dat de kwaliteit roestpreventie en kwaliteit lak minder is dan zeg 10 jaar geleden
Vind ik ook zo krom: Aan de ene kant zit je met dat milieu-geouwehoer over dat lak, aan de andere kant worden de wegen met hun drempels en opstakels wel zo vernield dat je veel sneller schade aan je auto zult hebben wat behalve onnodig een bult afval opleverd, ook nog zorgt dat je auto dus met enige regelmaat bijgespoten kan worden. Kan ook niet erg milieu vriendelijk zijn toch.

Maar het zal wel weer aan mij liggen :-#.
Nee hoor, ben het geheel met je eens, maar er wordt naar gelang het financiele voordeel geschermd met milieu of veiligheid en anders wordt er gewoon financieel geknepen. In dit geval eisen de milieu-eisen dat de lakken bijvoorbeeld op waterbasis zijn in plaats van op terpetinebasis, maar lak op waterbasis is minder sterk. Ongetwijfeld zal ook wel duidelijk zijn dat zinkbaden die gebruikt worden door de autoindustrie ook vervuilend zijn of op zijn minst belastend voor de aardse voorraden en zal recycling of iets dergelijks ook wel ingevoerd zijn om kosten te drukken of anders noodgedwongen omdat ze van bovenaf opgelegd zijn en tja, dan krijg je vermindering van kwaliteit. Het zijn maar hersenkronkels die ik hier post, maar het lijkt me niet geheel ongeloofwaardig, nietwaar?

MadMets

wo aug 10, 2005 19:18

Jemig. Zelfs Mercedes doet dus aan kostenbesparing. Als je kijkt wat voor prijzen ze hanteren mag je het eigenlijk gewoon zwendel noemen. :-s

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo aug 10, 2005 21:55

Jemig. Zelfs Mercedes doet dus aan kostenbesparing. Als je kijkt wat voor prijzen ze hanteren mag je het eigenlijk gewoon zwendel noemen. :-s
:jumping:

Woeker en bedrog

Romeo
Full Member
Full Member

wo aug 17, 2005 09:30

Wanneer komt er nu eens een alternatief voor het strooien van zout in de winter?
Slecht voor het milieu (daarom ziet het gras er slecht uit in de berm na de winter en niet door uitlaatgassen, zoals soms te lezen is :evil: ), en slecht voor de auto. Want wie haalt het nu in z´n hoofd om zout te strooien op wegen waar met stalen auto´s gereden wordt?!
Een Ducati op een aanhanger, is dat het paard achter de wagen spannen?
SCARB-lid
Alfa 156 GTA SW '02
Lancia Astura PF '39
BMW i3s
Ducati 888 SP5

Terug naar “Het Forum Café”