Ik speculeer even mee: voor zover ik weet zijn 1750 en 2000 drijfstangen bij de 105-serie gelijk. Weliswaar verschillende onderdeelnnummers omdat 2000 drijfstangen steviger uitgevoerd zijn en je geen 1750 en 2000 drijfstangen door elkaar wil monteren, maar de dimensies zijn identiek.
K1's zouden dus zo moeten passen. Overigens wel serieuze overkill. De OEM drijfstangen zijn van uitstekende kwaliteit, ook in een opgefokt Turbo-blok. Een dergelijke upgrade lijkt mij enkel zinnig als je veel meer toeren wil gaan draaien, iets waar jouw motor verder niet op gebouwd is. Eventueel een setje ARP bouten in de orginele drijfstangen voor wat extra peace of mind volstaat.
Het verhaaltje over de 1750/2000 dimensies heb ik overigens ook maar ooit uit een onderdelenboek gehaald, ik heb ze nog nooit naast elkaar in mijn handen gehad.
Dat Turbo-drijfstangen zouden afwijken van de standaard 1800 drijfstangen heb ik verder nog nooit gehoord, lijkt me stug, uiteindelijk was een TB blok af fabriek ook maar een 1800 met 155 pk'tjes, maar wie weet...
Handige tabel voor in de toekomst: Crankshaft & connecting rod specifications