Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Brulpijpje

do mar 24, 2011 10:36

Toch maar even bevragen voor de zekerheid.
Heb de originele demper van de Spider verwijdert en vervangen door een brulpijpje.

Het geluid is magistraal mooi vind ik zelf, echter nu ploft hij veel bij het loslaten van het gas.
Verder staan er nog open filters op het blokkie..carburators zijn pas afgesteld..

Is dit normaal met een brulpijpje of is er toch iets anders aan de hand?

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Brulpijpje

do mar 24, 2011 10:51

Is normaal, doet die van mij ook :lol:
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Brulpijpje

do mar 24, 2011 10:52

Is normaal, doet die van mij ook :lol:
Oké dan :lol:
Is verder wel leuk de mensen hun hoofden te zien bij het passeren :lol:

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

Re: RE: Brulpijpje

do mar 24, 2011 11:22

Is normaal, doet die van mij ook :lol:
Oké dan :lol:
Is verder wel leuk de mensen hun hoofden te zien bij het passeren :lol:
Inderdaad, tenminste nog een echt geluid ipv al die sjonnie dempers die je tegenwoordig onder diverse auto's ziet hangen :lol:
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Brulpijpje

do mar 24, 2011 11:41

Is normaal, doet die van mij ook :lol:
Oké dan :lol:
Is verder wel leuk de mensen hun hoofden te zien bij het passeren :lol:
Inderdaad, tenminste nog een echt geluid ipv al die sjonnie dempers die je tegenwoordig onder diverse auto's ziet hangen :lol:
Is ook de reden waarom al die sjonnies met jaloerse blikken kijken :lol:

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Brulpijpje

do mar 24, 2011 11:45

Precies! 8)
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 11:00

Heb ik ook onder de spider! reg mooie sound en far from sjonnie. En dat pruttelen is ook mooi.
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 11:05

Tom,

zet voor de grap er eens een origineel luchtfilter op?

Klinkt iets minder diep maar het kan maar zo zijn dat je bak meer power pakt...

De sproeierbezetting wordt zelden correct aangepast (afstellen is iets anders dan sproeiers aanpassen) als open filters gemonteerd worden en dan lever je fors vermogen in. Heb onlangs K&N koektrommels op de Spider gezet... half dagje mee gereden en het origineel weer gemonteerd... Scheelt echt een slok op een borrel...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 13:35

Tom,

zet voor de grap er eens een origineel luchtfilter op?

Klinkt iets minder diep maar het kan maar zo zijn dat je bak meer power pakt...

De sproeierbezetting wordt zelden correct aangepast (afstellen is iets anders dan sproeiers aanpassen) als open filters gemonteerd worden en dan lever je fors vermogen in. Heb onlangs K&N koektrommels op de Spider gezet... half dagje mee gereden en het origineel weer gemonteerd... Scheelt echt een slok op een borrel...
Was eigenlijk van plan om er de originele op te zetten, want de open filtertjes die er toen op stonden waren denk ik doe het zelf en helemaal versleten.
Echter kon ik nergens een goed gebruikt exemplaar vinden en kostte het mij nieuw (nieuwe filterhuis en filter...) meer dan 2 k&n exemplaren.

Niet nagedacht bij de sproeierbezetting uiteraard.
Is dit zelf te regelen?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 16:17

Niet nagedacht bij de sproeierbezetting uiteraard.
Is dit zelf te regelen?
Eigenlijk niet want er is geen standaard "recept". Dat wordt dan op de rollenbank... ($$$!)

Hoewel... er rijden er ook genoeg rond zonder aanpassing en zweren dat ze veel meer vermogen hebben... :whistle:

Op de Spider van CC was het vermogensverlies met K&N koektrommels dusdanig duidelijk voelbaar dat we dezelfde dag weer teruggegaan zijn naar standaard.

Een standaard luchtfilter zou niet zo heel erg moeilijk te vinden moeten zijn hoor.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 16:35

Misschien dat iemand wil wisselen met de k&n filters :lol:

Geeft dit buiten het vermogensverlies schade aan de motor?

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 16:41

Geeft dit buiten het vermogensverlies schade aan de motor?
Het schijnt vrij lang goed te kunnen gaan...

Persoonlijk ben ik nooit zo benieuwd naar het proefondervindelijk vaststellen van "hoe lang nou precies"... :lol: :lol: :lol:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
groschl
Full Member
Full Member
Berichten: 405
Lid geworden op: di jul 19, 2005 14:26

RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 16:54

Heb er ook over gedacht om K&N te monteren maar er na diverse negatieve verhalen maar vanaf gezien.
Wat ik wellicht wel nog wil doen is het originele filter eruithalen, de behuizing uiteraard laten zitten maar dan voor waar de inlaat zit op dat stuk een K&N te monteren.
Dat schijnt wel goed te lopen en te klinken.
Giulietta 1.4 en Spider 2.0 QV

Historie: Sud 1.3, Giulietta 2.0, 75 1.8 Epoca, 155 1.8 TS 16V, 156 1.9JTD en nog wat vreemde merken.

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 16:54

Geeft dit buiten het vermogensverlies schade aan de motor?
Het schijnt vrij lang goed te kunnen gaan...

Persoonlijk ben ik nooit zo benieuwd naar het proefondervindelijk vaststellen van "hoe lang nou precies"... :lol: :lol: :lol:
Vandaar ook mijn vraag :lol:, al denk ik niet dat het ploffen daar echt iets mee te maken heeft.
Hij had het niet met de gewone demper erop..

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: Brulpijpje

vr mar 25, 2011 16:58

Compleet a-technisch hier maar heeft dat ploffen niet te maken met onverbrande benzine in de uitlaat en dus toch met de afstelling?
Onze spider heeft het ook heel erg maar het klinkt zo lekker....zeker in combinatie met een lekke uitlaat...!

Terug naar “Algemene Technische vragen”