
2.4 JTD heeft een historie op de homokineten... Zou met deze kmst helemaal ook niet raar zijn. Omdat het vaker aan de hand is zal een 2e hands exemplaar niet makkelijk verkrijgbaar zijn (maar misschien heb je geluk).
Mbt tot vervuiling zou je eens het gehele inlaattraject kunnen verwijderen - dus dan ook het (EGR traject - trek er maar een weekeindje voor uit en ..... doe chirurgische handschoentjes aan want dat vuil krijg je niet makkelijk schoon op de handen. Wil je het schoner doen dan kun je alles ook opgooien bij een dieselspecialist, een goede tent heeft er een reinigingsbak voor die je heel wat uurtjes werk scheelt
Het loont zeker....Misschien kun je daarna kiezen voor EGR afsluiting en dan pas als laatste de turbo als vervanging.
Overigens als je de turbo bij een goede revisieboer opgooit met de mededeling de keerringen en lagers te vervangen, hoef je geen kapitalen kwijt te zijn....Prijsstellingen willen nogal eens flink uiteenlopen.