Dan weet je in ieder geval dat er nogal wat verschillen zijn in de constructie van trailers van/met sandwichpanelen en klassiekers! je kun hier niet zomaar een vergelijk trekken. Bij het ontwerp van de constructie heb je waarschijnlijk al rekening gehouden met de lijm contactvlakken en de grote hiervan. Voor boxen wordt vaak gebruikt gemaakt van profielen weer met grote contactvlakken of vertandingen in de hoekverbindingen ook weer om het contactvlak te vergroten. Ik ken niet zoveel zelfdragende gelijmde trailers (sorry) zal mijn gebrek "aan kennis" zijn ik ben ook meer thuis in de speciale carrosseriebouw! Als je naar de trekkende voertuigen kijkt van MB, MAN, Scania wordt het chassis gewoon gelast en gebout!Sorry maat, maar heb jij die trailer ontworpen, of ik???De sandwichwanden dragen de vracht niet! Het chassisframe van de trailers wordt volgens mij nog altijd gelast en gegegalvaniseerd of gebouwd van RVS liggers!
Sandwichpanelen zitten in frames een bouwwijze die je bij klassiekers niet tegenkomt. Dus er zijn nogal een aantal verschillen!
Gr,
carl
Voor jouw beeldvorming heb ik het hier over een zelfdragende open trailer...
Mijn standpunt is; lijmen kan een prima alternatief zijn in sommige gevallen zelfs sterker dan lassen maar dan moet de construtie hiervoor ontworpen en bedoeld zijn.
Maar mijn weg naar Rome voor de klassieker is lassen gewoon omdat het origineel is en als het origineel lijm is wordt het lijmen!
Dus succes!
Carl
Carl