Hoe snel wordt een accu slecht?
Ik heb gister de originele accu in de 166 maar eens vervangen en toen bleek dat op alle exemplaren al drie jaar garantie zit.
Normaal gebruik 5+ jaar.Hoe snel wordt een accu slecht?
Ik heb gister de originele accu in de 166 maar eens vervangen en toen bleek dat op alle exemplaren al drie jaar garantie zit.
Dat heb ik ook, maar dan door hele vroege ontsteking (geloof ik). Ik snap Dre's punt zeer, dat klopt zonder twijfel. Maar heb ik met een kleinere accu dan wel genoeg "duur"?Bij mijn 155 1.7 8v op gas lekten de injectoren inwat in moest ik altijd langer starten (5 a 6 seconden of nog langer) voordat hij aansloeg.Een grotere accu is een groot misverstand dus!! Korte tot middellange ritjes zorgen dat deze accu nooit vol komt en dus steeds slechter wordt!!
Ik heb toen bij mn eerste accu wissel een accu met zo groot mogelijke capaciteit geplaatst en vervolgens nooit startproblemen gehad
ook niet bij extreme kou en 10 seconden doorstarten.
Da's toch onzin lijkt mij. De dynamo moet gewoon weer bijladen. Als dat namelijk niet gebeurd, dat zit je met een 'kleine' accu binnen de kortste kerenEen grotere accu is een groot misverstand dus!! Korte tot middellange ritjes zorgen dat deze accu nooit vol komt en dus steeds slechter wordt!!
zonder stroom/spanning. Bij een 'grotere' accu duurt dan dan wat langer en zit je op een gegeven moment ook zonder.
In een gezonde situatie zal de dynamo elke accu weer vol moeten laden.
Waar ik op doelde met een grotere accu is dat je meer reserve hebt in het geval je een keer moet doorstarten. (door wat voor reden dan ook)
Bij mijn 155 1.7 8v op gas lekten de injectoren inwat in moest ik altijd langer starten (5 a 6 seconden of nog langer) voordat hij aansloeg.
Ik heb toen bij mn eerste accu wissel een accu met zo groot mogelijke capaciteit geplaatst en vervolgens nooit startproblemen gehad
ook niet bij extreme kou en 10 seconden doorstarten.
Super, bedankt voor de uitvoerige uitleg Dré! Een vraagje nog: ik begrjip uit je verhaal dat het wellicht een idee is om een sterkere startmotor te plaatsen? Ik ga er stiekem vanuit dat de standaard startmotor er nog op zit, dus die zal wel niet heel veel power leveren.Blijft het startprobleem van HC motoren nog staan... je wil veel pk's dus Kw bij het starten (uit je startmotor). Dat bereik je door een sterker startmotor (en idd wat je zegt de ontsteking zal aan de vroege kant staan wat het starten bemoeilijkt) niet door een sterkere accu.
Zorg dat al je kabels goed zijn, je contacten fris en je startmotor sterk is (heb je al een TS motor= een reductiestartmotor?)
!
75TS startmoter heeft meer kw's Richtprijs rond 60 Euro. Pb Jeff75 maar eens.2. Sterkere startmotor, maar welke dan?