GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Schumi is Back!

vr okt 29, 2010 10:48

Denk zelfs niet dat bronvermelding in dit geval nodig is, is n.l. een link naar de originele bron.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

ErwinV6

RE: Schumi is Back!

vr okt 29, 2010 13:58

Jack je hebt een interessante pb

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

vr okt 29, 2010 17:32

Sorry dat ik me even met je "dïng" bemoei Zaag, maar ik wordt hier heel moe van. Dus ik ga het even uitspellen voor Erwin:

Zaag verkoopt deze foto's, de fysieke exemplaren wel te verstaan. Wanneer scans van die foto's op internet circuleren, schaadt dat zijn handel big time. Z'n klanten kopen namelijk met de aanschaf van de foto, ook de exclusieve rechten. Ze hopen iets unieks in bezit te krijgen. Wanneer de foto door verspreiding op internet eenmaal publiek goed is geworden, is het unieke er natuurlijk volledig af.
Dus wanneer Zaag de betreffende foto nog moet verkopen, vangt hij er opeens een stuk minder voor en wanneer hij hem al verkocht heeft, heeft hij plotseling te maken met een teleurgestelde klant die hij waarschijnlijk niet meer terug ziet.
Als je een foto 'discreet' wilt houden moet je hem vooral onbeveiligd en niet gekenmerkt op het net pleuren! :thumbs: Foto's mag je zeker van het net halen en ook plaatsen alleen geen financiëel gewin uit halen of gebruiken voor marketing doeleindes. Nu weet ik niet wat precies is voorgevallen maar als je je daadwerkelijk druk gaat maken om een bronvermelding, wat dan te denken van dit topic? Volgens mij is er niemand die een bron vermeldt en ook niemand die zich er druk om maakt. Dus onfatsoendelijk? Eerder een gewoonte.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

za okt 30, 2010 08:02

Erwin, je hebt een nog veel interessantere PB terug....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Kosta
Guru
Guru

za okt 30, 2010 08:51

Lastig om weg te blijven he Zaag ? :lol:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za okt 30, 2010 09:43

Als je een foto 'discreet' wilt houden moet je hem vooral onbeveiligd en niet gekenmerkt op het net pleuren! :thumbs:
Dat was misschien wat minder handig, maar als je het draadje hebt gelezen, heb je ook gezien dat Zaag dat inmiddels niet meer doet.
Inhoudelijk: wanneer je je auto niet op slot zet is dat ook niet echt handig, maar dat geeft nog niemand het recht om dan maar de radio eruit te jatten.
Foto's mag je zeker van het net halen en ook plaatsen alleen geen financiëel gewin uit halen of gebruiken voor marketing doeleindes.
Deze opmerking is feitelijk onjuist. Lees bijvoorbeeld dit er maar eens op na. Ook voor niet-commercieel gebruik moet je expliciete toestemming van de copyright-houder hebben.
Nu weet ik niet wat precies is voorgevallen maar als je je daadwerkelijk druk gaat maken om een bronvermelding, wat dan te denken van dit topic? Volgens mij is er niemand die een bron vermeldt en ook niemand die zich er druk om maakt. Dus onfatsoendelijk? Eerder een gewoonte.
De enige conclusie die je kunt trekken, is dat het in het aangehaalde topic ook fout gaat. Zoals op zoveel sites. Internet is een relatief nieuw medium en de spelregels zijn nog lang niet voor iedereen even duidelijk. Het maatschappelijke normbesef over specifieke internet dingen moet nog groeien. Ik heb me zelf ook vaak genoeg schuldig gemaakt aan het gebruiken van foto's zonder bronvermelding. Maar al doende leert men en dat is denk ik uiteindelijk het belang van deze discussie: we kunnen ervan leren. Met je laatste opmerking, dat het meer een gewoonte is (en/of een kwestie van verkeerd geïnformeerd zijn), ben ik het dus eens. Hopelijk is met deze discussie de gewoonte weer een klein stukje verder de kop ingedrukt.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

ErwinV6

za okt 30, 2010 14:11

Erwin, je hebt een nog veel interessantere PB terug....
Hahaha!

MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

za okt 30, 2010 21:00

Dat was misschien wat minder handig, maar als je het draadje hebt gelezen, heb je ook gezien dat Zaag dat inmiddels niet meer doet.
Inhoudelijk: wanneer je je auto niet op slot zet is dat ook niet echt handig, maar dat geeft nog niemand het recht om dan maar de radio eruit te jatten.
True maar als jij een autoradio op de stoep neerlegt is het geen diefstal als deze wordt meegenomen.
Deze opmerking is feitelijk onjuist. Lees bijvoorbeeld dit er maar eens op na. Ook voor niet-commercieel gebruik moet je expliciete toestemming van de copyright-houder hebben.
Wikipedia is geen wetboek hé! ;) Ook zie ik in de gauwigheid geen verwijzing naar het wetboek. Ik wil jullie een lang verhaal besparen maar juridisch kun je weinig als iemand jouw onbeveiligde foto kopiëert. Je geeft indirect toestemming om deze te kopiëren. Ik heb ooit een rechtzaak willen starten maar mij werd dat afgeraden door mijn advocaat omdat ik er niet alles gedaan had om te voorkomen dat mijn foto gebruikt werd en indirect toestemming heb gegeven deze foto van het net te halen. Je weet immers dat de foto gekopiëerd kan worden als je deze onbeveiligd op het net plaatst. Dat is het zelfde als je autoradio op de stoep leggen... Toegegeven, dit is een jaar of 6 geleden of de wetten hieromtrent zijn bijgeschaafd zou ik niet weten.
De enige conclusie die je kunt trekken, is dat het in het aangehaalde topic ook fout gaat. Zoals op zoveel sites. Internet is een relatief nieuw medium en de spelregels zijn nog lang niet voor iedereen even duidelijk. Het maatschappelijke normbesef over specifieke internet dingen moet nog groeien. Ik heb me zelf ook vaak genoeg schuldig gemaakt aan het gebruiken van foto's zonder bronvermelding. Maar al doende leert men en dat is denk ik uiteindelijk het belang van deze discussie: we kunnen ervan leren. Met je laatste opmerking, dat het meer een gewoonte is (en/of een kwestie van verkeerd geïnformeerd zijn), ben ik het dus eens. Hopelijk is met deze discussie de gewoonte weer een klein stukje verder de kop ingedrukt.
Dat zeker, hoewel ik sowieso niet alle foto's 'zomaar' plaats. Als jij een foto van mijn auto maakt en ik wil deze gebruiken omdat ik de foto mooi vind, zal ik jou ten allertijden benaderen of ik plaats de foto met een link naar het topic/site waar ik de foto gespot heb. Maar dat doe ik lang niet met alle foto's.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 07, 2010 20:43

goh, dacht dat dit topic over F-1, en dan met name die ene duitser ging... :roll: :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

ma nov 08, 2010 13:27

En die Duitser heeft hem gisteren toch weer uitgereden, knap hoor :lol:

Het wordt er wel spannender op. Volgende week wordt Alonso dan toch weer kampioen in de Ferrari? \:D/
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 08, 2010 14:53

En die Duitser heeft hem gisteren toch weer uitgereden, knap hoor
:mrgreen: en weer zo goed gedaan in vergelijking met zijn teammaat.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Tom VDW
Guru
Guru

ma nov 08, 2010 15:41

Ben al benieuwd naar volgend seizoen :lol: :D

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 08, 2010 16:37

Ben al benieuwd naar volgend seizoen :lol: :D
zo goed dat hij rosberg voor liet gaan :idea:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma nov 08, 2010 18:26

Rosberg bijna dubbele aantal punten tot nu toe ....

Moet wel zeggen, was best een leuke wedstrijd . Met name doordat het een kort circuit is veel achterblijvers in te halen.
En spanning in het kampioenschap ook nog eens, er kan nog van alles gebeuren.

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

di nov 16, 2010 09:31

Wel je kan nu stellen dat Shum bepalend is geweest voor de afloop van de titelstrijd ! :!:

Ferrari heeft taktisch geblunderd idd. door zich blind te staren op Webber, en Alonso binnen te halen om zo maar voor Webber te blijven . Degenen die door de juiste taktiek onder safetycar binnenkwamen en zo voor Alonso & co uitkwamen waren ze uit het oog verloren . Nochtans heeft Ferrari in Monaco met dezelfde taktiek Alonso in de punten geloodst . Ook hadden ze met Massa 2x de gelegenheid laten voorbijgaan : Door Massa onder Safetycar binnen te halen zouden ze voor Rosberg uitgekomen zijn en dan zou Massa het treintje wel eens kunnen ophouden ... maar ook Massa haalden ze te vroeg binnen .
Dat Webber niet de gok nam om onder Safetycar binnen te komen vond ik op z'n minst vreemd ; dat was z'n enige kans geweest om een zet te doen waardoor z'n positie veranderde : Ik verdenk RedBull ervan (terecht) resoluut de kaart Vettel gespeeld te hebben .

Vettel is wel een terechte winnaar ; de mechanische pech en mogelijk de flaters in Turkije & Spa (door z'n achterstand door de mec. pech ingeleid door overhaasting ?) zouden de snelste niet bekroond hebben ... nu wel . Ik vind het een verdiende titel .

Volgend jaar wordt zeer interessant door de komst van Pirelli en mogelijk de agressieve (lees zachte) bandenkeuze ; als de teams met de agressieve bandenkeuze instemmen gaan we mogelijk meerdere bandenstops zien én daardoor tegelijkertijd strijd tussen wagens met std. en option band wat inhalen bevordert . Taktiek zal dan nog meer afhangen van op het juiste moment de juiste banden te kiezen . Ook interessant ; jongens die hun banden weten te managen komen dan meer op het voorplan : zo zie ik Button meer op het voorplan komen, want als er 1 is die z'n banden goed weet te houden is het Button wel en ook...Massa : die kreeg nu dikwijls z'n banden niet eens op goede werkingstemperatuur . Omgekeerd gaat bvb. Hamilton die z'n banden altijd pijnigt dan in de moeilijkheden komen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Het Forum Café”