Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Schumi is Back!

do okt 28, 2010 20:42

Dat je je er niet aan houdt is nou precies de reden waarom ik ben gaan branden...

De foto die je postte was namelijk fysiek in mijn bezit, niet slechts digitaal... de foto is intussen verkocht en ik weet wie hem nu in bezit heeft en dat ben jij niet.

Dat ik die foto digitaal gedeeld heb met een gemeenschap geeft jou geen enkel recht, nog afgezien van fatsoen.

Het spijt maar dit gedrag ontneemt mij totaal de lust om wat dan ook nog aan beeldmateriaal ter beschikking te stellen.
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 28, 2010 20:53

Als je nou slimt bent, brand je ze met je URL. Laat ze maar jatten dan, is voor jou gratis reclame.

Overigens, correct me if I'm wrong, maar een fysieke foto is toch ook "maar" een reproductie van het negatief? M.a.w. er zullen toch wel meer exemplaren ervan rondzwerven?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Schumi is Back!

do okt 28, 2010 21:01

Als je nou slimt bent, brand je ze met je URL. Laat ze maar jatten dan, is voor jou gratis reclame.

Overigens, correct me if I'm wrong, maar een fysieke foto is toch ook "maar" een reproductie van het negatief? M.a.w. er zullen toch wel meer exemplaren ervan rondzwerven?
Op de sites gaan ze nu ook met de URL, wilde het voor het een forum een beetje netjes houden en niet als reclame presenteren.

Het setje van deze crashfoto's was inclusief de negatieven (en daarmee de copyrights), gebeurt zelden, maar in dit geval wel en dan is er zeker, zeker bij een kostbare auto als een GTO als snel redelijk big bucks mee gemoeid. Al met al kun je er best een leuke nep-gta van opbouwen...

Dit is nou typisch een gevalletje van tegen de verkeerde persoon met de verkeerde foto stoer gaan doen...

Maarruh... ik heb het hier wel weer gezien... have fun allemaal! :thumbs:

ErwinV6

do okt 28, 2010 21:25

Dat ik die foto digitaal gedeeld heb met een gemeenschap geeft jou geen enkel recht, nog afgezien van fatsoen.

Het spijt maar dit gedrag ontneemt mij totaal de lust om wat dan ook nog aan beeldmateriaal ter beschikking te stellen.
:lol:

Tja ik zal wel een stuk opvoeding gemist hebben, in mijn ogen gaat dit echt nergens over.
Het hele internet staat vol met foto's waar allemaal originele exemplaren van zijn.
Ik heb hier een redelijk vreemd gevoel bij, maar dat zal wel aan mij liggen.

Ken iemand met een originele 250GTO (in Engeland) waar ik ooit eens een blokje mee om heb mogen rijden (welliswaar op een sukkelgangetje je zult hem maar kortrijden)
en die deed er minder gewichtig over als jij over een paar foto's.
Maargoed deze posts horen volgens mij niet echt meer in dit draadje thuis :oops:
Excuses voor dit off-topic gebrabbel :wink:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 28, 2010 21:32

Ik denk zelfs een GROOT stuk...

Sla er voor de grap eens een wetboek op na... dan kun je lachen joh!

Maar zoals ik al zei... als je ergens een foto vandaan raast... is het, buiten de verplichting, sowieso een kwestie van fatsoen om de bron te vermelden maar schijnt niet door te dringen....

ErwinV6

do okt 28, 2010 21:36

Zaag ik zal er op letten :wink:
Misschien leuk om te vragen wie dat doet hier op het forum!
Vind dat je je druk maakt om niets eerlijk gezegd, maargoed dat is mijn bescheiden mening....
Zal het mijn ouders doorgeven dat ze de plank hebben misgeslagen :wink:

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 28, 2010 21:38

Tja ik zal wel een stuk opvoeding gemist hebben, in mijn ogen gaat dit echt nergens over.
Welk gedeelte van "big bucks" snap je niet dan? :roll:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

ErwinV6

do okt 28, 2010 21:39

Oeps... ook ouder dan 15 jaar... 8)

Afbeelding
Zaag!
Waar is je bronvermelding of lees ik eroverheen?

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 28, 2010 21:47

Sorry dat ik me even met je "dïng" bemoei Zaag, maar ik wordt hier heel moe van. Dus ik ga het even uitspellen voor Erwin:

Zaag verkoopt deze foto's, de fysieke exemplaren wel te verstaan. Wanneer scans van die foto's op internet circuleren, schaadt dat zijn handel big time. Z'n klanten kopen namelijk met de aanschaf van de foto, ook de exclusieve rechten. Ze hopen iets unieks in bezit te krijgen. Wanneer de foto door verspreiding op internet eenmaal publiek goed is geworden, is het unieke er natuurlijk volledig af.
Dus wanneer Zaag de betreffende foto nog moet verkopen, vangt hij er opeens een stuk minder voor en wanneer hij hem al verkocht heeft, heeft hij plotseling te maken met een teleurgestelde klant die hij waarschijnlijk niet meer terug ziet.

Excuses voor de off-topic, hopelijk begrijpt Erwin nu dat het wel degelijk ergens over gaat en hopelijk kunnen we dit nu afronden.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do okt 28, 2010 21:48

Vind dat je je druk maakt om niets eerlijk gezegd, maargoed dat is mijn bescheiden mening....
Ten eerste vind ik hem redelijk onbescheiden en ten tweede dien je gewoon van iemand z'n werk (ja, mogen verwerven, het aankopen, scannen en presenteerbaar maken kost geld, tijd & moeite) af te blijven... Heb sterk de indruk dat je niet echt bekend bent met dat wereldje en die m.o. maar onwetendheid is nimmer een excuus.

En dat "iedereen" het doet? Oh... Sinds wanneer geeft dat rechten?

Bovendien, er zijn inderdaad mensen die WEL de moeite nemen om hun bronnen te vermelden maar dat zijn meestal mensen die WEL inzien dat er (veel) moeite achter een simpel plaatje kan zitten.

Je laat je echt van een kant zien die ik diep treurig vind.

En gut... heb je lang moeten zoeken?

De bron is www.edselmotors.com. Was ik het vergeten? Kan zelfs mij gebeuren... maar is nimmer opzet... en ik poch zeker niet over die opzet... Bij deze dus de vermelding!

Dank @ alfavaganza, hoop dat het nu wel tot hem doordringt.

Ben nu echt weer weg hier.

ErwinV6

do okt 28, 2010 21:55

Om het even af te ronden:
Ik begrijp je punt, weet niet wat Zaag voor de kost doet.
Echter dit soort en allerlei andere foto's zwerven al jaren op het internet.
Dus wie weet wanneer je iets dan wel of niet mag posten?
Wat ik begrijp is dat je dus altijd een bron moet vermelden maar zoals in het voorbeeld hierboven doet zelfs Zaag het niet.
Alvaganza je kunt hier wel moe van worden, maar vrees dat 95% vd.leden hier daar niets over weet.
Denk dat dit wel interessant is om ff uit te leggen, is nl. ook handig voor overige forumleden.
Als je een dudielijke uitleg hebt, zal ik er zeker op letten, zit er niet op te wachten Zaag zijn handel te verzieken. :wink:

ErwinV6

do okt 28, 2010 21:58

Zaag het is duidelijk jongen, als zelfs jij een bron vergeet te vermelden (terwijl je het belang ervan weet) gedraag je dan niet als een schoolmeester cq. wereldverbeteraar.
Beetje jammer.
Back on-topic Schummi is back 8)

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

do okt 28, 2010 21:59

Denk dat dit wel interessant is om ff uit te leggen, is nl. ook handig voor overige forumleden.
Als je een dudielijke uitleg hebt, zal ik er zeker op letten, zit er niet op te wachten Zaag zijn handel te verzieken. :wink:
In mijn beleving heb ik dat net gedaan. Welk gedeelte is je nog niet duidelijk dan?

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

vr okt 29, 2010 10:27

Zaag heeft een goed punt en ik zal ook beter opletten en bronvermeldingen plaatsen.

Terug naar “Het Forum Café”