Voor op de Benz? dat zal wel leuk gaan lopen... Toevallig een link naar de ombouw oid? Dat soort projecten volg ik graag...
  Voor op de Benz? dat zal wel leuk gaan lopen... Toevallig een link naar de ombouw oid? Dat soort projecten volg ik graag... 

(ik moet nog even 20 pagina's inlezen
 (ik moet nog even 20 pagina's inlezen  zoals eerder met jouw projecten geen straf)
 zoals eerder met jouw projecten geen straf)  

ik ga de originele compressorpulley (6.5cm)gebruiken maar moet nog een goede krukaspulley (13-14cm)hebben er wordt dus geen pulley verkleind hooguit vergrootHey charles, idd zelf gemaakt. Bij je pully keuze moet je wel rekening houden met het vermogen wat ie kan overbrengen. Mijn charger vraargt ongeveer 33 pk op 6000 motor toeren. Het is een simpel sommetje. Per inch contactvlak kan een 6 pk riem 6 pk overbrengen (6 ribbeltjes) Een 7 pk riem 7 pk per inch contact vlak enz.. Denk aan 70 procent pully contactvlak maximaal. Daarom heb ik dus de krukas pullie een stuk groter gemaakt en de charger pully kleiner en een rib extra (anders zou ik het hier niet halen kwa vermogens overdracht) Wat ik hiermee dus wil zeggen is dat je niet zomaar charger pully's kan verkleinen.

Hoe minder bochten hoe beter.
  Hoe minder bochten hoe beter.  

Bocht past eventueel wel. De foto geeft een vertekend beeld. Hij zit nog onder het inlaatspruitstuk.
  Bocht past eventueel wel. De foto geeft een vertekend beeld. Hij zit nog onder het inlaatspruitstuk.

Het was maar een idee om in die hoek te shoppen.... d'r zijn ook Benzen met grote blowers...gaat bij mij niet lukken, ik moet een 8ribs hebben die vind je niet, zoals peter al aangaf er gaan bij een m112 iets meer pktjes door de riem als eem m45