Is het te doen om een flink getuned blok (2.1 savalli) fatsoenlijk op gas te laten lopen .
Of maar beter een "standaard" blok gebruiken?
Het Berlina poject begint op te schieten en nu komt de vraag welk blok we erin gaan lepelen......
De reputatie dat een 2100 warmer loopt kan natuurlijk ook komen doordat je er veel meer vermogen uit haalt. Een 170pk blok produceert nou eenmaal meer warmte dan een zelfde met maar 130pk. Ik ga er van uit dat er sowieso een fatsoenlijke koeling op een auto wordt gezet waar je zo'n blok in bouwt, niet?De 2.1 blokken hadden dacht ik wel het euvel makkelijker warm te kunnen lopen. Op LPG rijden geeft toch ook al weer meer warmte dus of de combi 2.1+LPG perfect is weet ik niet....
Voor beste rendement ja, maar wat wil je onder de kap zien, wil zelf ook binnenkort met 105je op gas en wil daarom mengstukken tussen de carbs, verdamper in voorscherm, tankvulling achter de nummerplaat en je ziet er bijna niks van.Conclusie: met LPG
Op carbs liever geen getuned blok. niet waar
Of carbs ombouwen naar injectie waarom
Zorg voor voldoende koeling Dat wel
liefst een LPi installatie.
Op carbs kan je best dampgasinjectie/lpi doen hoor. Je wilt alleen liever geen klassieke vergasser met een gasventuri (mengstuk) gebruiken. Zoals gezegd, voor dampgasinjectie moet je wat meer electronica inbouwen. LPi wil niet echt zonder injectiepulsen van een benzineinjectiesysteem. Je kan dat er ook nog "voor spek en bonen" naast hangen en gewoon geen benzineinjectoren er op zetten hoor.Conclusie: met LPG
Op carbs liever geen getuned blok.
Of carbs ombouwen naar injectie
Zorg voor voldoende koeling
liefst een LPi installatie.
Het werkt wel, maar het kost vermogen. Als je net ontzettend je best doet om een motor zwaar op te fokken ga je er niet weer een dikke restrictor op zetten lijkt me? Die restrictor betekent ook dat je opnieuw mag gaan rollen als je ook nog op benzine wilt kunnen rijden, want je vacuum in je carbs is zodanig anders geworden dat je sproeierbezetting ook niet meer klopt.waarom geen gasventuri op een carbs blok?