Ik zal wel weer een verkeerde vraag stellen maar is deze echt nodig??
Lijkt mij wel anders zat/zit het er niet op
Gr Franksud
Ok kan het kwaad voor standaard woon werk verkeerDe balansasriem word wel eens weggelaten
De nadelige effecten kunnen ook veel later merkbaar zijn.Ik heb m er 5.000km geleden bij de wissel van de riem ook eraf gelaten. Geen nadelige effecten. Waarom iets monteren dat niet nodig is?
Ik ken verscheidene auto's waar de balansasriemen al meer dan 2 termijnen qua kilometers en jaren zijn weggelaten zonder problemen.De nadelige effecten kunnen ook veel later merkbaar zijn.Ik heb m er 5.000km geleden bij de wissel van de riem ook eraf gelaten. Geen nadelige effecten. Waarom iets monteren dat niet nodig is?
Deze effecten kun je misschien niet voelen aan het rijden maar merk je pas (als je het al kan bewijzen) op langer termijn.
Wil je het zeker weten dan zou je dit moeten meten.
Fabrikanten besteden jaren aan het ontwikkelen van alle steuntjes, beugeltjes en constructie's om de boel heel te houden.
Oorzaak nr 1 van afbreken zijn trillingen
Je hebt wss geen idee wat resonantie's kunnen veroorzaken bij motoren.
Nu maakt het voor een oudere auto misschien niet veel meer uit maar zou je dit doen bij een nieuwe auto en dan 2 ton in 10 jaar willen rijden dan weet ik zeker dat je de gevolgen zal zien.
Het riempje hebben ze niet uitgevonden om enkel extra kosten te maken.
Daarom gewoon lekker weg laten als het allemaal te duur is.Ik ken verscheidene auto's waar de balansasriemen al meer dan 2 termijnen qua kilometers en jaren zijn weggelaten zonder problemen.De nadelige effecten kunnen ook veel later merkbaar zijn.Ik heb m er 5.000km geleden bij de wissel van de riem ook eraf gelaten. Geen nadelige effecten. Waarom iets monteren dat niet nodig is?
Deze effecten kun je misschien niet voelen aan het rijden maar merk je pas (als je het al kan bewijzen) op langer termijn.
Wil je het zeker weten dan zou je dit moeten meten.
Fabrikanten besteden jaren aan het ontwikkelen van alle steuntjes, beugeltjes en constructie's om de boel heel te houden.
Oorzaak nr 1 van afbreken zijn trillingen
Je hebt wss geen idee wat resonantie's kunnen veroorzaken bij motoren.
Nu maakt het voor een oudere auto misschien niet veel meer uit maar zou je dit doen bij een nieuwe auto en dan 2 ton in 10 jaar willen rijden dan weet ik zeker dat je de gevolgen zal zien.
Het riempje hebben ze niet uitgevonden om enkel extra kosten te maken.