Ik zat in Nardo, veel zuidelijker is moeilijk, sta je in de zeeOf helemaal in zuid Italie, Sardinië en Sicilië ook nog wel.
 Het was ook daar dat ik de 75's en de Prisma tegenkwam.
Ik zat in Nardo, veel zuidelijker is moeilijk, sta je in de zeeOf helemaal in zuid Italie, Sardinië en Sicilië ook nog wel.
Niet als je met je eigen Alfa gaat. :lol:Dus als ik volgend jaar naar Italie ga,gaat het dus zwaar tegenvallen wat betreft alfa's :?:
En daarbij is het voor veel Italianen ook nog dat als je in een AR rijdt je min of meer 'bij de Politie zit'Is al jaren zo inderdaad. Italianen kiezen voor status. Alfa is voor een Italiaan wat voor Nederlanders een Opel is, doet ze werkelijk niks! Lancia b.v staat veel hoger aangeschreven in Italie. Tsja... Als je nog leeuke oude Alfa`s wilt zien/kopen moet je naar Griekenland. Of helemaal in zuid Italie, Sardinië en Sicilië ook nog wel.
 In de tijd dat ik in Italie woonde en werkte werd ik regelmatig gevraagd waarom ik toch met die oude Alfa's bezig was, de meeste Italianen geven de voorkeur aan Audi of soortgelijk.
 In de tijd dat ik in Italie woonde en werkte werd ik regelmatig gevraagd waarom ik toch met die oude Alfa's bezig was, de meeste Italianen geven de voorkeur aan Audi of soortgelijk.  
 Maar dan vraag ik met toch af wat er mis gegaan is, als ze daar nu zoveel in die VAG zooi rijden.
  Maar dan vraag ik met toch af wat er mis gegaan is, als ze daar nu zoveel in die VAG zooi rijden.Italië: waar zijn alle Alfa's? Overal.Zojuist ben ik teruggekomen van een tripje Italië. We zijn helemaal langs de Adriatische kust gereden, naar de kust van de Ionische zee, en ook weer terug. Dat is dus ruim 2000km Italë. Uiteraard had ik de stiekeme hoop om een onverprutst juweeltje aan te treffen en dat dan voor een grijpstuiver mee te kunnen nemen, maar het omgekeerde was waar! Nauwelijks een Alfa te vinden.
Het was echt opvallend hoe weinig Alfa's ik in het straatbeeld tegenkwam, sowieso een stuk minder dan in Nederland. Een 159 is een zeldzaamheid, 156's en 147's zie je wat vaker maar relatief zeker niet meer dan in Nederland. Een GT, Brera of (Brera) Spider heb ik helemaal niet zien rijden, en ook het aantal MiTo's viel enorm tegen. Van het oudere spul heb ik ook maar bitter weinig gezien, welgeteld 1 164 en dat was een Zwitser, 2 stuks 155 diesel, een handjevol 145's en 3 75's 1.6 vol gebruiksdeuken aan de straat zien staan in Porto Cesareo. Laat staan dat ik een Giulia tegenkwam, en zelfs een 105 Spider heb ik niet gezien!
Mijn vraag is dus: waar vind ik dan wel Alfa's in dat land...?

en dat terwijl duitser niet erg geliefd zijn bij de Italianen.
  en dat terwijl duitser niet erg geliefd zijn bij de Italianen.

Dafjes? Hert verschil is dat er in het buitenland ook niemand fanatiek met dat spul bezig is...Waar zijn hier in ons land de Dafjes gebleven, is net zo iets, wij rijden er ook niet in en zien ze ook weinig meer.
Maar ik ben het wel eens dat het jammer is.

In Nederland voldoende belangstellingDafjes? Hert verschil is dat er in het buitenland ook niemand fanatiek met dat spul bezig is...Waar zijn hier in ons land de Dafjes gebleven, is net zo iets, wij rijden er ook niet in en zien ze ook weinig meer.
Maar ik ben het wel eens dat het jammer is.

Fanatiekelingen heb je wel. Maar feit blijft dat je in het buitenland geen Dafjes op de weg ziet en in Nederland ook niet, terwijl bij het bij de (oudere) Alfa's wel haast waarschijnlijker is om er een in het buitenland tegen te komen dan in Italië zelf.
 Fanatiekelingen heb je wel. Maar feit blijft dat je in het buitenland geen Dafjes op de weg ziet en in Nederland ook niet, terwijl bij het bij de (oudere) Alfa's wel haast waarschijnlijker is om er een in het buitenland tegen te komen dan in Italië zelf.