MDP
Guru
Guru
Contacteer: Website Twitter

RE: Schumi is Back! Nu ook Raikkonen?

ma aug 02, 2010 12:06

Aanvankelijk heb ik gezegd niet meer te reageren in dit topic maar omdat de verveling hier toesloeg en het topic in het oog sprong (PINLIJK!!) had ik zoiets, ik waag het er op en neem eens een kijkje. Verbaast dat de Schumacher-discussie nog steeds woedt ben ik dan ook niet. Hilarisch vind ik de kortzichtigheid van sommige mensen. Haten om te haten en totaal niet reëel. Schumacher heeft een auto die niet bij zijn rijstijl past en dan kun je er als coureur gewoonweg niet mee overweg. Dat een auto dat verschil kan maken hebben de laatste jaren wel bewezen. Om wat recentelijke voorbeelden erbij te nemen: begin vorig jaar, Button rijdt rondjes om wie dan ook. Zelfs Barrichello komt er niet aan te pas. De nieuwe upgrade ligt Barrichello echter wel en prompt begint hij te scoren, te winnen en ontpopt hij tot kanshebber terwijl Button nog geen deuk in een pakje boter rijdt. Zo kan ik nog meer voorbeelden noemen (Kimi, Massa (2008/2007), Kubica, Heidfeld (2008/2007 en zelfs nog verder terug, Mansell en Patrese (1991/1992). Patrese die gewaagd is aan Mansell kan niet overweg met de FW14, gevolg: Mansell rijdt rondjes om Patrese). Mercedes heeft aangegeven zich te foucssen op 2011 dus dit seizoen zal er geen progress meer inzitten. Of dat volgend jaar wel zo is moet blijken. Schumacher mag dan wel een jaartje ouder zijn, het rijden is hij zeker niet verleerd en hij kan beter dan dit, ondanks dat de top er zeker af zal zijn. Zodra Mercedes een deugdelijke wagen bouwt die bij zijn rijstijl past zullen de prestaties vanzelf wel komen. Of het genoeg is om hem te laten zegevieren, geen idee. Tijd zal het ons leren.

Wat betreft zijn doen en laten: Schumacher stamt uit een tijdperk waar je carte blanche had om te racen. Ik herinner me nog een zigzaggende Nigel Mansell die zijn positie t.o.v Senna met hand en tand verdedigde, wiel aan wiel, bocht na bocht. Senna en Prost langs de muren! De tijden waar menig één F1-fan met weemoed aan terugdenkt. Tegenwoordig mag je geen misstap maken want dan hangt de halve wereld over je heen, zo vernaggelt is de autosport. Daarmee wil ik zijn actie niet rechtvaardigen want ook Schumacher moet met de tijd mee! Jammere is dat Barrichello zich belachelijk gaat aanstellen i.p.v een lange neus trekt naar Schumacher en zichzelf op de borst klopt dat hij dit klaarspeelt! Pas dan ben je een racer! Misschien wat offtopic maar Massa werd 2 jaar geleden om exact dezelfde inhaalactie de grond in getrapt! Hij was een mafketel! Nu dat Barrichello exact het zelfde flikt maar Schumacher een rol speelt is het ineens Schumacher die de mafketel is en Barrichello de held. Rare jongens, F1-fans!
Laatst gewijzigd door MDP op ma aug 02, 2010 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 02, 2010 12:07

het is natuurlijk zo lastig te beoordelen of hij express zo ver ging (en schumacher kennende zou hij dat nooit gaan toegeven), maar nu nogmaals de beelden bekeken te hebben valt mij iets op:

schumacher kijkt net voordat hij die slinger maakt in zijn linker spiegel (de andere kant tov barrichello), ik kan het verkeerd zien hoor maar het lijkt er echt op dat hij Barrichello gewoon niet meer aan die kant verwacht!
(je ziet hem ook de hele tijd in zijn rechterspiegel kijken TOT het moment dat barrichello de move maakt, net daarvoor gaat zijn hoofd weer recht en ziet hij de move van barri dus niet)
Maar als hij hem daar niet verwacht, waarom gaat hij dan helemaal naar rechts?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

MDP
Guru
Guru

ma aug 02, 2010 12:12

Schumacher keek in zijn spiegel, zag Barrichello en liet precies genoeg ruimte tussen hem en de muur. Volgens eigen zeggen had hij niet gedacht dat Barrichello die kant zou kiezen daar Schumacher hem afkneep. Ik vond Schumacher wel weer lachen tijdens het interview met RTL (Duitsland). Helemaal niet onder de indruk: "Barrichello had toch ruimte en is toch langszij gekomen, wat is het probleem"? :lol: Waarom Schumacher naar de binnenkant gaat is om gunstiger de bocht aan te kunnen snijden. Schumacher zou dan aan de binnenkant hebben gezeten en Barrichello moest buitenom.

MDP
Guru
Guru

Re: RE: Schumi is Back! Nu ook Raikkonen?

ma aug 02, 2010 12:24

Ik vond de actie van Barrichello waanzinnig :D , daar kijk ik voor naar de formule 1. Daar heb je dus ook de actie van Schumacher voor nodig :wink: , anders is er niets te genieten. Ze rijden in de formule 1, als je alles gevaarlijk gaat vinden en overal bang voor bent is het tijd om te gaan kantklossen (met handschoenen voor de scherpe draadjes) Zou ook wat wezen als er alleen van die brave Jantjes of Pietjes op een rijtje rondreden.

gr Ron
Precies! Wat een softies tegenwoordig! Als ze midden jaren 80 hadden gereden hadden ze het vast in hun broek gedaan. Ik had ze willen zien strijden met Villeneuve, Arnoux, Piquet, Lauda, Prost, Senna, Mansell. Die gunde elkaar nog geen milimeter wat resulteerde in de mooiste gevechten! Dat is autosport op z'n best. Helaas zijn we tegenwoordig meer in de ban van de veiligheid dan dat we gevechten waarderen. Het moet allemaal volgens het boekje! Bah! Begrijp me niet verkeerd, de veiligheid is terecht aangepakt en de Formule 1 is tig keer veiliger dan pakweg 25 jaar geleden maar laat het racen in Godsnaam het racen. Zorg dat closeracing weer mogelijk is en schrap die onzinnige regels!

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 02, 2010 12:27

Schumacher keek in zijn spiegel, zag Barrichello en liet precies genoeg ruimte tussen hem en de muur. Volgens eigen zeggen had hij niet gedacht dat Barrichello die kant zou kiezen daar Schumacher hem afkneep. Ik vond Schumacher wel weer lachen tijdens het interview met RTL (Duitsland). Helemaal niet onder de indruk: "Barrichello had toch ruimte en is toch langszij gekomen, wat is het probleem"? :lol: Waarom Schumacher naar de binnenkant gaat is om gunstiger de bocht aan te kunnen snijden. Schumacher zou dan aan de binnenkant hebben gezeten en Barrichello moest buitenom.
Barrichello koos die kant al toen Schumacher nog in het midden reed. En ook wanneer Schumi zich voor de binnenkant wilde positioneren had het geen zin om helemaal tot de streep te rijden, als hij niet had gedacht dat Barrichello daar zou zitten.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

MDP
Guru
Guru

ma aug 02, 2010 12:43

Bekijk het van de andere kant: Schumacher mag één keer van de lijn af en dan weet je als aanvallende coureur dat diegene die zijn positie verdedigd, de binnenkant zal kiezen, niet de buitenkant. Massa werd eerder uitgemaakt voor randdebiel omdat hij het zelfde deed als Barrichello. Wat een gek (Massa) om die kant te kiezen! Natuurlijk is het niet netjes van Schumacher maar echt al te druk kan ik me er niet om maken. Ik zou de menigte willen horen als Schumacher een gevecht zou hebben als deze. Persoonlijk sta ik op de stoelen te springen van enthousiasme en te schreeuwen als een speenvarken! Dit is Formule 1 op z'n best! Misschien, en daarmee bedoel ik niet jou, moeten mensen zich eens realiseren wat racen is!

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 02, 2010 12:48

dit soort acties , verdedigbaar als het echt verdedigen van positie is, kan echt niet als de andere partij duidelijk veel sneller is. Daarnaast is er verschil tussen een gat wat er is langzaam sluiten en wat schoenmaker deed, keihard de deur dichtgooien, en zelfs toen Barichello er al tussen zat verder blijven knijpen. En dat terwijl Barichello duidelijk sneller was. Zo`n actie doe je als meerijder achterin gewoon niet. Wat ie deed heeft echt niets met echt racen te maken hoor.

dit gaat veel verder dan wanneer 2 kemphanen die aan elkaar gewaagd zijn (de voorbeelden die iets verder naar boven genoemd worden) ronde na ronde op scherp met elkaar aan het knokken zijnen per saldo eigenlijk even snel zijn. Schoenmaker was hier gewoon langzamere achterblijver, en dan laat je snellere rijders gewoon netjes langs. Alleen zijn ego kan dat nog niet verwerken blijkbaar.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

MDP
Guru
Guru

ma aug 02, 2010 12:53

Voorbij laten gaan omdat een andere sneller is? Het is toch geen Sinterklaas-cup? Kennelijk hebben we een andere definitie van racen! Iedere positie moet bevochten worden, egaal hoeveel sneller je belager is. Zeker op circuits als de Hongagoring is verdedigen goed mogelijk. Kijk naar Vettel, 1.5 seconde sneller dan Alonso maar voorbij komen ho maar! Dat is racen. Niemand heeft recht op een positie, deze zal je moeten opeisen. Als Schumacher Barrichello zonder slag of stoot had laten gaan omdat hij sneller was, had ik me aangesloten bij de bashers en kan hij beter op een luchtbed in zijn zwembad gaan dobberen.
Laatst gewijzigd door MDP op ma aug 02, 2010 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

ma aug 02, 2010 12:53

Wel gek dat het Schumacher is die lange tijd riep dat de autosport veiliger moest. Dan uitgerekend hij haalt dit soort acties uit... Vandaar dat ik de reactie van Barrichello ook wel snap. Bull shit natuurlijk dat ie het niet gezien of verwacht had. In de autosport en met zijn ervaring moet ie weten dat ie alles kan/moet verwachten... Als hij het niet meer ziet, is ie dan toch de opa die beter niet meer in een F1 kan gaan zitten.

Begrijp me niet verkeerd hoor; was een goede actie van Barrichello en gezien het reglement is hte ook terecht dat Schumacher een straf krijgt. Watjes zijn het idd, maar dat wisten we toch al lang? Maar leven en laten leven is ook een goed motto in de F1, lijkt mij.

En om nu de crash van de beide RedBulls te vergelijken met dit soort acties snap ik ook niet helemaal. Daar zijn het de beide team maten die elkaar geen ruimte geven op een plek waar ruimte zat is. Hier werd iemand serieus afgeknepen en richting de muur gedrukt. Op zijn Schumi's. Kan ik de plek niet verdedigen, dan nog liever eraf dan de plek opgeven. Is niet voor niets dat ie voor zo'n aktie ook al eens al zijn punten heeft in moeten leveren...

Greetz,
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma aug 02, 2010 13:07

Bekijk het van de andere kant: Schumacher mag één keer van de lijn af en dan weet je als aanvallende coureur dat diegene die zijn positie verdedigd, de binnenkant zal kiezen, niet de buitenkant. Massa werd eerder uitgemaakt voor randdebiel omdat hij het zelfde deed als Barrichello. Wat een gek (Massa) om die kant te kiezen! Natuurlijk is het niet netjes van Schumacher maar echt al te druk kan ik me er niet om maken. Ik zou de menigte willen horen als Schumacher een gevecht zou hebben als deze. Persoonlijk sta ik op de stoelen te springen van enthousiasme en te schreeuwen als een speenvarken! Dit is Formule 1 op z'n best! Misschien, en daarmee bedoel ik niet jou, moeten mensen zich eens realiseren wat racen is!
Ik weet niet over welke actie van Massa je het hebt, maar de ene situatie is de andere niet. En met je clip van het gevecht tussen Massa en Kubica bewijs je volgens mij alleen maar dat mooie gevechten in de F1 nog steeds mogelijk zijn. Schumacher heeft ook dergelijk gevechten gehad en dan hoor je me echt niet. Is volgens mij op geen enkele manier met elkaar te vergelijken.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 02, 2010 13:12

Voorbij laten gaan omdat een andere sneller is? Het is toch geen Sinterklaas-cup? Kennelijk hebben we een andere definitie van racen! Iedere positie moet bevochten worden, egaal hoeveel sneller je belager is. Zeker op circuits als de Hongagoring is verdedigen goed mogelijk. Kijk naar Vettel, 1.5 seconde sneller dan Alonso maar voorbij komen ho maar! Dat is racen. Niemand heeft recht op een positie, deze zal je moeten opeisen. Als Schumacher Barrichello zonder slag of stoot had laten gaan omdat hij sneller was, had ik me aangesloten bij de bashers en kan hij beter op een luchtbed in zijn zwembad gaan dobberen.
hoe ver gaat jouw actieve race-ervaring? Positie verdedigen best, maar dit had echt niets meer met ""alleen maar""verdedigen te maken...

schoenmaker had trouwens nog een voorwaardelijke straf vanwege Montreal...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

giardinetta
Advanced Member
Advanced Member

ma aug 02, 2010 14:59

Afgelopen weekend had het ook 2 keer zo kunnen gaan.

klik

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 02, 2010 15:39

bij dat incident op Brands Hatch was er al geen ruimte die groot genoeg was om een auto tussen te stoppen, to begin with...
Stom dat wel. maar andere oorzaak. Je zal maar Barichello heten die gelanceerd wordt, en dan nog strak tegen de muur ook.....

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 02, 2010 16:57

bij dat incident op Brands Hatch was er al geen ruimte die groot genoeg was om een auto tussen te stoppen, to begin with...
Stom dat wel. maar andere oorzaak. Je zal maar Barichello heten die gelanceerd wordt, en dan nog strak tegen de muur ook.....
nouja zeg, sorry hoor maar hier was ook zeker ruimte alleen werd het gat ook dicht gegooid!!! En bij Barrichello is er toch niets gebeurd (neemt niet weg dat ik de actie ook niet goedkeur, maar alleen omdat het Schumacher is slaan we hier een tikkie door!!!)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma aug 02, 2010 17:03

Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Het Forum Café”