Vitorio
Full Member
Full Member

Vastgelopen trommelrem/handrem, en toen?

do jul 29, 2010 19:43

Okee, wou ik dus net de 33 even naast de seat marbella van de buuf zetten om haar te kunnen start-kabelen, wil ie niet van zn plek afkomen, het rechter-achterwiel is geblokkeerd...

middentunnelplasticje al losgehad, de kabels bewegen gewoon, achterkant op de krik gehad, en de linkertrommel draait gewoon.. De rechterkant dus helaas zit, zit muurvast

iemand een idee hoe ik dit aanpak?

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Vastgelopen trommelrem/handrem, en toen?

do jul 29, 2010 20:27

op de krik, assteun eronder, wiel eraf, met vuistmoker rondom op de trommel slaan.

Vitorio
Full Member
Full Member

Re: RE: Vastgelopen trommelrem/handrem, en toen?

do jul 29, 2010 20:28

op de krik, assteun eronder, wiel eraf, met vuistmoker rondom op de trommel slaan.
aardig idee, gaan we eens proberen

net ook ff de vraagbaak er bij gepakt en rondgeneusd, misschien zaterdag gewoon eens die trommel open halen en kijken wat er aan de hand is.. *fingers crossed dat ie meekan naar alarm*

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

do jul 29, 2010 20:45

stuk remvoering afgebroken en dubbelgeslagen als de handremkabel gewoon functioneerd.
misschien als je geluk hebt dan zit de hevel vast geroest...

indy
Advanced Member
Advanced Member

do jul 29, 2010 20:52

Heb je hem op de handrem weggezet? kan het mechanisme vastzitten. idd kunnen een paar klappen met een moker helpen.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 29, 2010 20:56

Als het niet het heveltje is:

Je kan proberen of je met achteruit/vooruit rijden je wiel los krijgt. Met 3 wel draaiende wielen en de aangedreven vrij kan je nog best aardig manouvreren en een vaartje maken. Let wel op dat je de rest van je auto (koppeling en zo) niet sloopt hier mee. Anders wil je de grote centrale bout (maatje 24) los draaien nadat je je wiel er af hebt. Daarna met een bandenlichter of breekijzer rondom wrikken tussen de trommel en de achterliggende plaat en tegelijkertijd met een hamer op je trommel meppen. Dit kan soms heel goed gaan, maar het kan ook een paar uur vloeken en zweten zijn.

Zorg er voor dat je een extra assteun onder de auto hebt en dat je niet op je kladden mept. Zo'n bandenijzer of breekijzer kan ook lelijk wegschieten en je lak beschadigen.

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do jul 29, 2010 22:04

kan ook dat die ene veer gebroken is, trommel eraf halen doe je door met een schroevendraaier de remvoeringen naar binnen te drukken (anders doet die rand vand e trommel moeilijk)
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Vitorio
Full Member
Full Member

vr jul 30, 2010 19:12

Okee, heb net er eens wat aan geklusd, goed doorgassen, werkte niet, hamer er op, werkte niet. dus heb de trommel maar open gehaald. Wat bleek? Een van de ankerplaten was losgesprongen van de achterplaat (kan ook door de demontage komen), en beide remschoenen lagen vrij snel van de ankerplaten af. Ik vermoed dus dat een van de remschoenen los is geraakt en klem is gaan zitten tussen de ander en de trommel. De puntjes achterop de remschoen waarmee ie op de ankerplaat blijft hangen waren bij 1 van de twee ook totaal weg

Ik heb dus maar gewoon beide remschoenen losgehaald, nu kan ik weer rijden in ieder geval, ook al mis ik dus een rem.

Kan ik deze remschoenen gewoon bij brezan halen of zo?

Richard75
Guru
Guru

vr jul 30, 2010 20:05

ja, evt bij brezan te koop.

doorrijden moet je niet doen, je wielremcilinder knalt uit elkaar..(want ik begrijp dat je nu met 1 lege remtrommel rijdt? :shock: )

Vitorio
Full Member
Full Member

vr jul 30, 2010 20:36

ja, evt bij brezan te koop.

doorrijden moet je niet doen, je wielremcilinder knalt uit elkaar..(want ik begrijp dat je nu met 1 lege remtrommel rijdt? :shock: )
Ik rij er dus niet mee, hij staat gewoon op de parkeerplaats, maar goed om te weten dat ik er dus niet mee moet rijden

Zal morgenochtend eerst eens van neerijnen bellen, kijken of ze tijd hebben om het voor me te doen (t zijn toch mn remmen...)

Richard75
Guru
Guru

vr jul 30, 2010 20:45

mijn advies is om toch ook de andere kant te vervangen. je krijgt toch een set dus voor bijde kanten, dus ik zou voor zeker gaan.

anders zet je je auto op 2 assteunen, en haal aan de andere kant alleen de trommel eraf, dan heb je een voorbeeldje.

Vitorio
Full Member
Full Member

vr jul 30, 2010 20:58

Okee, was toch wel mn plan stiekem, alleen ff kijken waar ik de klus ga doen, hij staat nu langs de straat namelijk.

anyway, wat rijden betreft, kan het kwaad om een klein stuk te rijden? mocht van neerijnen morgen tijd voor me hebben dan denk ik dat ik het daar laat doen, vind ik toch wel een fijn idee kwa remmen. Ik zou dan wel een paar km moeten rijden. Vernachel ik daar de remcilinder al mee?

indy
Advanced Member
Advanced Member

vr jul 30, 2010 21:06

Zou ik niet doen. Je remcilinder schiet uit elkaar. En dan loopt je remvloeistof weg, en heb je geen remmen meer.
gehad 155 2.0

nu 75 indy V6!
GTV 916 2.0 TB

Vitorio
Full Member
Full Member

vr jul 30, 2010 21:16

Zou ik niet doen. Je remcilinder schiet uit elkaar. En dan loopt je remvloeistof weg, en heb je geen remmen meer.
Ah, dus het moet on-the-spot worden gefixed

Weet ik dat ook, wordt een leuk klusje morgen dan..

dank voor al het goede advies!

ravado
Guru Triplo
Guru Triplo

za jul 31, 2010 09:31

als je de oude remschoenen terug monteert en dan de remtrommel er weer op, dan kan je wel rustig een paar kilometer naar de garage rijden.... doe vooral rustig aan..

Terug naar “Algemene Technische vragen”